Δήμητρα Ρούκη

Ψυχολογικές επιπτώσεις της πανδημίας του ιού Covid-19 και η αντιμετώπισή τους

Ψυχολογικές επιπτώσεις της πανδημίας του ιού Covid-19 και η αντιμετώπισή τους

Δήμητρα Ρούκη
γυναίκα σκέφτεται τις ψυχολογικές επιπτώσεις της πανδημίας του ιού Covid-19 και την αντιμετώπισή τους
Image credit: engin akyurt / unsplash.com

Αναμφίβολα, σε ολόκληρο τον κόσμο οι άνθρωποι εδώ και μερικούς μήνες, έχουν έρθει αντιμέτωποι με κάτι πρωτόγνωρο: την αντιμετώπιση μιας πανδημίας. Μιας απειλής, η οποία μπορεί δυνητικά να αντιμετωπιστεί προς το παρόν μόνο στο επίπεδο της πρόληψης και όχι της θεραπείας.


Ενός ιού που φοβίζει, αγχώνει, θλίβει, πανικοβάλλει και περιορίζει τις συναναστροφές και την κοινωνική ζωή όπως τη γνωρίζαμε. Ή από την άλλη, βγάζει στην επιφάνεια «επικίνδυνες» συμπεριφορές (στο πλαίσιο της άρνησης αποδοχής μιας μη ευχάριστης πραγματικότητας) άγνοιας κινδύνου, με συνέπεια τη διασπορά ψευδών ειδήσεων, αλλά και τη μη σωστή προφύλαξη του εαυτού και των άλλων.

Οι «κακές» ειδήσεις είναι συνεχείς, η ανασφάλεια και η ανησυχία αναπόφευκτες. Τα ψυχοσωματικά συμπτώματα πληθαίνουν, η ευαλωτότητα μεγαλώνει (καθώς και η ενδοοικογενειακή βία), ενώ ο αποχωρισμός από τα αγαπημένα πρόσωπα είναι δύσκολος.


Διαβάστε σχετικά: Covid-19: Ένα οδυνηρό μάθημα αυτοφροντίδας


Οι ειδικοί στο χώρο της ψυχικής υγείας, έρχονται κι εκείνοι με τη σειρά τους αντιμέτωποι με ένα νέο φαινόμενο, που προσπαθούν να το κατανοήσουν και να βρουν τις βέλτιστες λύσεις για την ψυχική αντιμετώπισή του. Φαίνεται λοιπόν ότι αν αλλάξουμε με θετικό τρόπο ό,τι μπορούμε στην καθημερινότητά μας, μειώνουμε τις άσχημες ψυχολογικές επιπτώσεις του Covid-19. Μερικοί τρόποι είναι οι εξής:

  • Μπορούμε να βρούμε μια ισορροπία στη χρήση του διαδικτύου, είτε ως προς την πληροφόρηση, είτε ως προς τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Φιλτράρουμε τις πληροφορίες, ενημερωνόμαστε με ψυχραιμία, επικοινωνούμε με τους αγαπημένους μας, παράλληλα όμως προσπαθούμε να περνάμε χρόνο χωρίς διαδίκτυο.
  • Επιλέγουμε να ακούμε και ευχάριστα νέα, είτε σχετίζονται με τις εξελίξεις στο χώρο της υγείας, είτε από αλλού.
  • Προσέχουμε τον εαυτό μας: η σωματική μας υγεία είναι πολύτιμη (σωστή διατροφή και ύπνος, άσκηση, καθαριότητα) αλλά και η ψυχική: η ψυχαγωγία (πχ διαδικτυακές παραστάσεις online, ανάγνωση βιβλίων, διαδικτυακά μαθήματα ποικίλων θεμάτων) είναι πολύ σημαντική, η μουσική, η ενασχόληση με τον κήπο, είναι μόνο μερικά από αυτά που μπορούμε να κάνουμε και από το σπίτι. Φυσικά και οι έξοδοι, τα ταξίδια και οι επαφές με αγαπημένους ανθρώπους είναι οι πλέον ωφέλιμες για την ψυχική μας υγεία, πάντα όμως φροντίζοντας την υγεία μας, αλλά και των συνανθρώπων μας.
  • Οι τεχνικές χαλάρωσης και το γέλιο αποτελούν τα καλύτερα αγχολυτικά!
  • Παρόλα αυτά, αν διαπιστώσουμε ότι δε βρίσκουμε τρόπους να ανακτήσουμε την αισιοδοξία και την ψυχική μας γαλήνη, είναι καλό να επικοινωνήσουμε με ένας ειδικό ψυχικής υγείας, που θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση των αρνητικών συναισθημάτων και σκέψεων, αλλά και στη στοχοθεσία για μια όσο το δυνατό ισορροπημένη και ευτυχισμένη ζωή.
Κάντε like στην σελίδα μας στο Facebook 
Ακολουθήστε μας στο Twitter 

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε το newsletter μας!

Βρείτε μας στα...