PsychologyNow Team

Το Φαινόμενο απλής έκθεσης

Το Φαινόμενο απλής έκθεσης

PsychologyNow Team
γυναίκα βιώνει το φαινόμενο απλής έκθεσης
Image credit: Priscilla Du Preez / unsplash.com

Τι μας κάνει να νοιαζόμαστε και να προτιμάμε ένα ερέθισμα σε σχέση με ένα άλλο; 


Κατά το φαινόμενο της απλής έκθεσης, η επαναλαμβανόμενη έκθεση σε ένα ερέθισμα οδηγεί σε ισχυρότερη έλξη προς αυτό. Δηλαδή, η εξοικείωση και μόνο με ένα ερέθισμα αρκεί για να το προτιμήσουμε σε σχέση με άλλα.

Για παράδειγμα, μπορεί να προτιμά κανείς να ακούσει ένα γνωστό του τραγούδι από ένα νέο, ή μπορεί να ψηφίσει έναν πολιτικό που ήδη γνωρίζει, απλώς επειδή το γνωστό είναι προτιμότερο και “ασφαλέστερο” από το καινούριο και το άγνωστο.


Βιβλιογραφία:

  • Zajonc, R. B. (1968). Attitudinal effects of mere exposure. Journal of Personality and Social Psychology, 9, 1-27.

Συγγραφέας: Ακριβή Ανδρινοπούλου, Προπτυχιακή φοιτήτρια Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ

*Απαγορεύεται ρητώς η αναπαραγωγή χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων της ιστοσελίδας*

2. banner diafhmishs mypsychologist koino

Κάντε like στην σελίδα μας στο Facebook 
Ακολουθήστε μας στο Twitter 

Βρείτε μας στα...