PsychologyNow Team

Εκπαίδευση και Ειδική Αγωγή Ατόμων με Διαταραχή Φάσματος Αυτισμού

Εκπαίδευση και Ειδική Αγωγή Ατόμων με Διαταραχή Φάσματος Αυτισμού

PsychologyNow Team

Η Χριστίνα Συριοπούλου παρουσιάζει στον ΙΑΝΟ το βιβλίο της με τίτλο: "Εκπαίδευση και ειδική αγωγή ατόμων με Διαταραχή Φάσματος Αυτισμού".


Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

syriopoulouianosesw

ΟΜΙΛΗΤΕΣ
Σταυρούλα Πολυχρονοπούλου
Ομότιμη Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 

Αναστασία Αλευριάδου 
Καθηγήτρια
Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Αναπληρωτής Πρύτανη, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, 

Νικόλαος Φαχαντίδης
Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Χριστίνα Συριοπούλου 
Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. 

Συντονιστής:
Γ. Κατσιάνης
Δημοσιογράφος.

Ο ραγδαίος επιπολασμός της ΔΦΑ κατά τις τελευταίες δύο δεκαετίες έδωσε ώθηση στην οργάνωση της εκπαίδευσης και της επαγγελματικής κατάρτισης των ατόμων αυτών. Τα χαρακτηριστικά των ατόμων με ΔΦΑ ποικίλουν ως προς τη φύση και το βαθμό για αυτό δεν έχει οργανωθεί ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης των παιδιών με ΔΦΑ. 

Συνήθως εφαρμόζεται συνδυασμός προγραμμάτων για να ανταποκριθεί η εκπαίδευση και η ειδική αγωγή των παιδιών αυτών στο τρίπτυχο των διαταραχών, που είναι δυσκολίες στην επικοινωνία, ελλείμματα στην κοινωνική συναναστροφή και στερεότυπα μοτίβα συμπεριφοράς και ενδιαφερόντων.

Σύμφωνα με τη Θεωρία του Νου τα κοινωνικά ελλείμματα συνδέονται με γνωστικές δεξιότητες όπως της αναγνώρισης των συναισθημάτων των άλλων, της πρόβλεψης των διαθέσεων και των αντιδράσεών τους, της αφηρημένης σκέψης.

Η εκπαίδευση και η ειδική αγωγή των παιδιών βασίζεται σε εξατομικευμένα προγράμματα από ένα πλούσιο ευρύ και ισορροπημένα αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών.

Παράλληλα ποικίλα προγράμματα επικεντρωμένα στην ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών επικοινωνίας αναπτύσσονται, όπως τα PECS και Makaton, με σκοπό να διευκολύνουν την εκπαιδευτική και κοινωνική συμπερίληψη των παιδιών. 

Η αξιολόγηση είναι το σημαντικό στάδιο πριν την εκπαιδευτική τοποθέτηση των παιδιών σε σχολική δομή για αυτό εργαλεία διάγνωσης και αξιολόγησης είναι σημαντικό να συγκροτηθούν με σκοπό τον προσδιορισμό των χαρακτηριστικών της ΔΦΑ και τον αποκλεισμό άλλων συνδρόμων. 

Οι γονείς είναι σημαντικά πρόσωπα στην αξιολόγηση και εκπαίδευση των παιδιών αυτών καθώς συμβάλλουν στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων των παιδιών με ΔΦΑ.

Για αυτό προγράμματα πρώιμης παρέμβασης και Συμβουλευτικής αναπτύσσονται με επίκεντρο την υποστήριξη και καθοδήγηση των γονέων ώστε να μπορούν να διαχειριστούν τις δυσκολίες των παιδιών τους.

Το βιβλίο αναφέρεται σε θέματα και προβληματισμούς σχετικά με την εκπαίδευση και την ειδική αγωγή των παιδιών με ΔΦΑ και η ολοκλήρωση του ευελπιστώ να συμβάλλει στο πολύπλευρο έργο των εκπαιδευτικών της ειδικής αγωγής, των γιατρών, των ψυχολόγων, των λογοθεραπευτών και όσων άλλων εμπλέκονται στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών με ΔΦΑ.

Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: 

Ερευνώντας τα σύγχρονα δεδομένα
Η διεύρυνση των εκπαιδευτικών συστημάτων και η συμπερίληψη ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και άλλων κοινωνικά ευάλωτων ομάδων καθιστά τη Συμβουλευτική επίκαιρη και απαραίτητη

Σκοπός της Συμβουλευτικής στην Ειδική Αγωγή είναι η καθοδήγηση και η διευκόλυνση των ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και του οικογενειακού τους περιβάλλοντος με επιστημονικά θεμελιωμένο τρόπο ώστε να πετύχουν στην καλύτερη δυνατή προσαρμογή στην εκπαίδευση, την εργασία και την κοινωνία ως ισότιμα μέλη.

Το βιβλίο παρουσιάζει τα σύγχρονα δεδομένα της Συμβουλευτικής Ψυχολογίας στην Ειδική Αγωγή. Περιλαμβάνονται τα παρακάτω κεφάλαια

1ο κεφάλαιο
Η Συμβουλευτική Ψυχολογία

2ο κεφάλαιο 
Κοινωνική και Εκπαιδευτική πολιτική στην Ειδική Αγωγή

3ο κεφάλαιο 
Συμβουλευτική Ψυχολογία στην Ειδική Αγωγή

4ο κεφάλαιο
Μεθοδολογία και Εφαρμογές στην Επαγγελματική Συμβουλευτική

5ο κεφάλαιο 
Θεωρητικό υπόβαθρο της Συμβουλευτικής

6ο κεφάλαιο
Τεχνικές καταγραφής και αξιολόγησης στη Συμβουλευτική για άτομα με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

7ο κεφάλαιο
Η Διαμόρφωση της ταυτότητα των ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και η Συμβουλευτική Ψυχολογία

8ο κεφάλαιο 
Ο ρόλος της οικογένειας παιδιών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

9ο κεφάλαιο 
Προγράμματα Συμβουλευτικής Ψυχολογίας για άτομα με αναπηρία και ειδικές ανάγκες

Το εγχειρίδιο αυτό ευελπιστώ να αποβεί χρήσιμο σε εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους, συμβούλους, γονείς και όσους εμπλέκονται στην ανατροφή και εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες..

Ημερομηνία και τοποθεσία
Πέμπτη 15 Μαρτίου 2017/Ώρα:19.00
ΙΑΝΟΣ
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ 7, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Κάντε like στην σελίδα μας στο Facebook 
Ακολουθήστε μας στο Twitter 

Βρείτε μας στα...