Ελευθερία Μελ. Μουστάκα

Θέτοντας τους στόχους για τη νέα χρονιά

Θέτοντας τους στόχους για τη νέα χρονιά

Ελευθερία Μελ. Μουστάκα

Ενώ στην αρχή κάθε χρόνου θέτουμε στόχους με μεγάλη όρεξη για να τους υλοποιήσουμε, τις περισσότερες φορές όλοι αυτοί οι στόχοι μένουν στη θεωρία και δε γίνονται ποτέ πράξη. Για ποιο λόγο όμως αυτό συμβαίνει;


Ο Ιανουάριος αποτελεί το μήνα που μας βάζει στη διαδικασία να κάνουμε αναθεώρηση της προηγούμενης χρονιάς. Τι πήγε καλά, τι δεν πήγε. Ταυτόχρονα η αλλαγή του χρόνου μας γεμίζει με αισιοδοξία και θετική διάθεση για αλλαγές. Η νέα χρονιά πριν λίγες ημέρες ξεκίνησε… Το 2017 έφυγε και τη θέση του πήρε το 2018…

Με την έναρξη της νέας χρονιάς οι περισσότεροι άνθρωποι θέτουν και καινούριους στόχους. Τι θα τροποποιήσουν στην καθημερινότητά τους, τι θα αλλάξουν στον τρόπο σκέψης τους και τι διαφορετικές κινήσεις θα κάνουν για το νέο έτος. Και ενώ στην αρχή κάθε χρόνου θέτουμε στόχους με μεγάλη όρεξη για να τους υλοποιήσουμε, τις περισσότερες φορές όλοι αυτοί οι στόχοι μένουν στη θεωρία και δε γίνονται ποτέ πράξη. Για ποιο λόγο όμως αυτό συμβαίνει;

  • Αρχικά, οι στόχοι που βάζουμε συνήθως αποτελούν πολύ μεγάλες αλλαγές. Για παράδειγμα, ένας άνθρωπος που δεν έχει κάνει ποτέ του γυμναστική βάζει σαν νέο στόχο για την καινούρια χρονιά να αρχίσει να πηγαίνει γυμναστήριο 4 φορές την εβδομάδα. Η αλλαγή αυτή για το συγκεκριμένο άτομο είναι τεράστια, κατά συνέπεια οι πιθανότητες να την υλοποιήσει είναι πράγματι λίγες.
  • Επιπρόσθετα, όταν οι στόχοι είναι μη ρεαλιστικοί (π.χ. να χάσω 8 κιλά σε ένα μήνα) η μη εκπλήρωσή τους μας δημιουργεί μια αίσθηση αποτυχίας και παραίτησης. Πόσες πιθανότητες λοιπόν έχουμε να συνεχίσουμε να προσπαθούμε;

Τι θα μπορούσες να κάνεις λοιπόν εσύ για να υλοποιήσεις τη φετινή χρονιά τους στόχους σου;

  • Να ξεκινήσεις από μικρότερους στόχους που είναι πιο εύκολο να τους πραγματοποιήσεις και σταδιακά να προχωρήσεις και σε δυσκολότερους. Στο παράδειγμα που δώσαμε παραπάνω με τη γυμναστική, το άτομο θα μπορούσε να βάλει σαν στόχο να ξεκινήσει να πηγαίνει γυμναστική μία φορά την εβδομάδα σε ένα πρόγραμμα εκγύμνασης που δε θα είναι ιδιαίτερα δύσκολο. Αφού κατακτήσει αυτό το στόχο θα μπορούσε σταδιακά να τον αυξήσει. Η επίτευξη αυτού του στόχου δίνει στο άτομο μια αίσθηση επιτυχίας, η οποία δυναμώνει τη διάθεσή του να συνεχίσει προς το νέο στόχο.
  • Να στοχεύσεις στη γενικότερη αλλαγή που θέλεις να κάνεις για να έχεις τη δυνατότητα να δοκιμάσεις και εναλλακτικές συμπεριφορές. Εάν ο στόχος για τη νέα χρονιά είναι πολύ συγκεκριμένος (π.χ. θα κάνω γιόγκα κάθε πρωί) χωρίς να ξέρεις από πριν εάν σου αρέσει είσαι ήδη ένα βήμα πιο κοντά στο να τον παρατήσεις. Αντίθετα, εάν ο στόχος της νέας χρονιάς είναι να αρχίσεις να φροντίζεις περισσότερο το σώμα σου και να γυμνάζεσαι έχεις τη δυνατότητα να δοκιμάσεις διαφορετικά είδη γυμναστικής για να δεις ποιο σου αρέσει καλύτερα πριν καταλήξεις σε αυτό που επιθυμείς να κάνεις.
  • Δημιούργησε συνήθειες. Μόλις θέσεις τους νέους σου στόχους ξεκίνα να τους υπενθυμίζεις συνεχώς στον εαυτό σου. Γράψε τους σε μικρά χαρτάκια στο πορτοφόλι σου, στον καθρέφτη σου, κοιτάζέ τους καθημερινά μόλις σηκώνεσαι. Σημείωσε ένα ένα τα βήματα που πρέπει να κάνεις για να τους επιτύχεις. Θυμήσου να επιβραβεύεις τον εαυτό σου κάθε μέρα που συνεχίζεις να προσπαθείς.

Να θυμάσαι πως η αλλαγή δεν έρχεται ποτέ από τη μία στιγμή στην άλλη. Χρειάζεται υπομονή και επιμονή για να γίνουν οι νέοι σου στόχοι κομμάτι της καθημερινότητάς σου! Είναι όμως μόνο στο δικό σου χέρι να φέρεις στη ζωή σου την αλλαγή που επιθυμείς! Πίστεψε στον εαυτό σου και στις ικανότητές σου! Καλή Χρονιά και καλή σου επιτυχία!

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε το newsletter μας!

Βρείτε μας στα...