Οικογένεια και παιδί

Ασκήσεις για ένα Δημιουργικό Καλοκαίρι | Αριστονίκη Θεοδοσίου-Τρυφωνίδου

Αριστονίκη Θεοδοσίου-Τρυφωνίδου

Αριστονίκη Θεοδοσίου-Τρυφωνίδου

Στον καμβά του δια-λόγου

Εξελικτική Ψυχολόγος PhD


Αναγνώσεις άρθρου: 862

Θα προσπαθήσω μέσα από αυτό το άρθρο να δώσω στους γονείς κάποιες ιδέες που θα μπορούσαν να βοηθήσουν τα παιδιά τους να περάσουν δημιουργικά το Καλοκαίρι τους. Κατάλληλες για γονείς και παιδιά.


Ένα μεγάλο δίλημμα που απασχολεί ιδιαίτερα τους γονείς τους Καλοκαιρινούς μήνες είναι η απασχόληση των παιδιών τους. Χρειάζεται τα παιδιά να συνεχίζουν τις δραστηριότητες τους το Καλοκαίρι ή είναι σωστό να καλύπτουν τις αδυναμίες τους κατά την διάρκεια του Καλοκαιριού; Ή μήπως χρειάζεται να αφήσουμε τα παιδιά να ξεκουραστούν;

Προσωπικά θεωρώ πως χρειάζεται τα παιδιά να ξεκουραστούν αλλά και να κάνουν δραστηριότητες που θα τους βοηθήσουν με δημιουργικό τρόπο να καλυψουν κάποιες αδυναμίες τους. Θα προσπαθήσω μέσα από αυτό το άρθρο να δώσω στους γονείς κάποιες ιδέες που θα μπορούσαν να βοηθήσουν τα παιδιά τους να περάσουν δημιουργικά το Καλοκαίρι τους.

 

Για παιδιά σχολικής ηλικίας

  1. Δραστηριότητα: Υιοθετώντας ένα δέντρο

Εκεί λοιπόν που βολτάρετε στο βουνό ή σε κάποιο πάρκο, κάτω από τον ίσκιο των πεύκων και των ευκαλύπτων ζητείτε από το παιδί σας να διαλέξει ένα δέντρο που του αρέσει. Σε ένα μικρό μπλοκ σημειώσεων ζητάται από το παιδί να περιγράψει γιατι διάλεξε το συγκεκριμένο δέντρο. Επίσης παρακινείτε το παιδί να γράψει τις παρατηρήσεις του γα το δέντρο της επιλογής του όπως το σχήμα και το χρώμα των φύλλων, το μέγεθος του κορμού. Έπειτα φωτογραφίζετε το δέντρο και ζητάτε από το παιδί να εξερευνήσει είτε από το διαδίκτυο, είτε από διάφορα βιβλία την ονομασία του δέντρου. Μπορείτε επίσης να ζητήσετε από το παιδί να δώσει ένα δικό του όνομα στο δέντρο καθώς και αν θέλει να το υιοθετήσει. Δηλαδή να το επισκέπτεται σε τακτικά διαστήματα και να το φροντίζει η να βλέπει πόσο μεγάλωσε και πως εξελίσσεται ανάλογα με την εποχή.

Βοηθάει: θετική παρακίνηση προς την μάθηση, αγάπη προς τη φύση, αλτρουιστικά κίνητρα και ανάπτυξη συναισθήματος ευθύνης.

 

  1. Δραστηριότητα: Είμαστε στο αυτοκίνητο και βαριόμαστε

Αυτή η δραστηριότητα ενδέχεται να σας απαλλάξει απο τν γκρίνια των παιδιών κατά τη διάρκεια βόλτας με το αυτοκίνητο. Εκεί που γκρινιάζουν τα παιδιά φωνάζετε δυνατά ΛΑΛΑΛΑ με σκοπό να ελκύσετε την προσοχή τους και ύστερα με θεατρικό ύφος ρωτάτε τα παιδιά: «Τι θα συνέβαινε αν...οι άνθρωποι θα μπορούσαν να πετάξουν;» ή «Τι θα συνέβαινε αν αντί αυτοκίνητα είχαμε διαστημόπλοια;» και διαφορες άλλες τέτοιου είδους ερωτήσεις. Κατόπιν μπορείτε να παρακινήσετε το παιδί σας να σας ρωτήσει και αυτό

Βοηθάει: αναπτυξη φαντασίας, παρακίνηση για δημιουργική μάθηση

 

Προσχολική ηλικία

  1. Δραστηριότητα: Κυνηγώντας σαπουνόφουσκες

Παίρνωντας ένα κουτί σαπουνόφουσκες ζητήστε από το παίδί σας να φυσήξει με όλη του τη δύναμη την σαπουνόφουσκα και ύστερα να προσπαθήσει κυνηγώντας της να την σπρώξει στο σημείο που το ίδιο επιθυμεί.

Βοηθάει: αδρή κινητικότητα και λεπτή κινητικότητα, όξυνση προσοχής, παρατηρητικότητα και ανάπτυξη χωρικής αντίληψης

 

  1. Δραστηριότητα: Γελωτοθεραπεία

Χρειάζονται 3 παιδιά. Βάζετε το παιδί να ξαπλώσει κάτω στο πάτωμα, το δεύτερο παιδί ακουμπάει το κεφάλι του δίπλα στο πρώτο παιδακι και ένα τρίτο παιδάκι επίσης ακουμπάει το κεφάλι του δίπλα στο κεφάλι των άλλων παιδιών σε σχήμα αστερία. Το πρώτο παιδί φωνάζει δυνατά ΧΑ, το δεύτερο παιδί φωνάζει ΧΑΧΑ, και το τρίτο παιδί ΧΑ ΧΑΧΑ. Στόχος είναι όλα τα παιδιά να αρχίσουν να γελάνε. Κατόπιν ζητάτε από τα παιδιά να ξανακάνουν την άσκηση χωρίς να γελάνε.

Βοηθάει: επικοινωνία, διάδραση, ανάπτυξη ομαδικής συνεργασίας. Συναισθηματική επίγνωση και έκφραση, αυτοέλεγχος

 

Για παιδιά με δυσκολίες Μάθησης

  1. Δραστηριότητα: Φιδάκι ζαρένιο

Κατασκευάζουμε 4 ζάρια με χαρτί ή Styrofoam. Γράφουμε στην κάθε πλευρά του κύβου από μια λέξη από αγαπημένα παραμύθια των παιδιών. Ζητάμε από το παιδί να ρίξει το ζάρι 3 φορές και να διαβάσει τις λέξεις. Επαναλαμβάνουμε φωνακτά τις λέξεις που είπε το παιδί. Κατόπιν του ζητάμε να αναγνωρίσει το παραμύθι από το οποίο είναι παρμένες οι λέξεις. Αφού το βρεί ζητάμε από το παιδί να μας αναδιηγηθεί το παραμύθι. Μπορούμε επίσης να ζητήσουμε από το παιδί να αλλάξει την ροή του παραμυθιού χρησιμοποιώντας όμως τις λέξεις από το ζάρι και να την γράψει την ιστορία του.Κατόπιν του ζητάμε να την διαβάζει και να μας την εξηγήσει.

Βοηθάει: βραχύχρονη μνήμη, φαντασία και δημιουργικότητα, οπτική αναγνώριση των λέξεων, φωνολογική ενημερότητα, ακουστική επεξεργασία, ορθογραφία, αφηγηματικός λόγος, αναγνωστική κατανόηση

 

  1. Δραστηριότητα: Αμμουδένιες λέξεις

Ζητάμε από το παιδί να φτιάξει με τα κουβαδάκια του ένα μεγάλο κάστρο χωρίς σκεπή. Και ύστερα σχηματίζουμε με μια πετρούλα ή ένα κοχύλι ένα ένα γράμμα της αλφαβήτου στην άμμο. Δίνουμε στο παιδί 3 λεπτά χρόνο και του ζητάμε να μας πει 5 λέξεις από το αναγραφόμενο γράμμα. Γράφουμε τις λέξεις στο κάστρο και ύστερα ρίχνουμε νερό για να σβηστούν. Συνεχίζουμε με άλλα 3 γράμματα με τον ίδιο τρόπο και κατόπιν ρωτάμε το παδί να μας πει τις λέξεις που βρήκε με τα προηγούμενα γράμματα.

Βοηθάει: Βραχύχρονη μνήμη, φωνολογική ενημερότητα, οπτική επεξεργασία, δημιουργικότητα


banner bottom page

Γραφτείτε στο newsletter μας. Ελάτε στον Κόσμο της Ψυχολογίας.

Το Psychologynow.gr είναι το επιστημονικό site της Ψυχολογίας στην Ελλάδα. Με συνέπεια, εγκυρότητα και αξιοπιστία το Psychologynow.gr είναι ένας πυρήνας ψυχολογίας που έχει στόχο να ενημερώσει, να υποστηρίξει και να ευαισθητοποιήσει την κοινή γνώμη σε θέματα ψυχικής υγείας.

Επικοινωνία: info@psychologynow.gr

Ελάτε στον κόσμο της Ψυχολογίας!
Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε
το εβδομαδιαίο newsletter μας.

Βρείτε μας στα...

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε το newsletter μας!