Δεν υπάρχει ελευθερία από το τραύμα αν δεν έχει αντιμετωπιστεί ως αυτό που είναι. Ωστόσο, τι κάνεις όταν δεν υπάρχει κανείς να απευθυνθείς; Αυτή είναι η μοίρα των τραυματισμένων ψυχών της ταινίας.
Η Άνι, η πρωταγωνίστρια της ταινίας, κάνει ό,τι μπορεί για να κρύψει τα συναισθήματά της, κυρίως από τον εαυτό της. Βέβαια, κανείς δεν εθίζεται στα ναρκωτικά ή στο αλκοόλ ή στο σεξ, αν δεν προσπαθεί να ξεφύγει από τον αφόρητο πόνο. Οι πρωταγωνιστές, η Άνι και ο Βάνια δεν θέλουν να αντιμετωπίσουν τον πόνο της έλλειψης αγάπης και της πείνας για αυτήν.
Δεν γνωρίζουμε πολλά για το παρελθόν της Άννι εκτός από το ό, τι η μητέρα της ζει στο Μαϊάμι με κάποιον σύντροφο και ότι η αδελφή της είναι απόμακρη. Γινόμαστε μάρτυρες μεγαλύτερης ψυχρότητας της μητέρας του Βάνια η οποία είναι σκληρή, ελεγκτική και χωρίς αγάπη. Ο Βάνια τη φοβάται πολύ για να πάει πολύ μακριά την επανάστασή του. Φοβάται πολύ την απόρριψη που ήδη έχει υποστεί. Τρέχει ακόμα πιο μακριά από την πραγματικότητα και την Άνι, όταν φτάνει η μητέρα του.
Η ψυχρότητα πονάει και όταν τα παιδιά πληγώνονται, η ψυχρότητα μπορεί να γίνει η αυτοπροστασία τους, μια απαραίτητη ασπίδα στα συναισθήματά τους. Η Άνι, όπως πολλά τραυματισμένα παιδιά, δεν είναι ψυχρή προς τους άλλους. Έχει μάθει να δίνει στους άντρες αυτό που θέλουν, αλλά με το αζημίωτο. Όμως, είναι ψυχρή προς τον εαυτό της. Δείχνει σκληρή απέναντι σε ό,τι σκέφτονται οι άλλοι για αυτήν, αλλά τα «άντε γ@» μαρτυρούν την ιστορία της.
Η Άνι λέει «άντε γ@» στα συναισθήματά της και σε όποιον μπαίνει στο δρόμο της. Αυτό το τελευταίο είδος του «όχι», έχει τα οφέλη του. Μένεις πίσω από έναν τοίχο όπου κανείς δεν μπορεί να σε πειράξει, ή τουλάχιστον έτσι νομίζεις. Όπως κάνει με το αφεντικό της. Δεν της δίνει προνόμια της ιατρικής ασφάλισης, οπότε θα κάνει διακοπές όποτε θέλει και επειδή του είναι χρήσιμη, δεν της λέει τίποτα.
Αλλά το να λες «όχι» στα συναισθήματά σου σημαίνει ότι δεν τα γνωρίζεις πολύ καλά. Δεν γνωρίζεις τον εαυτό σου αρκετά καλά για να ξέρεις τι θέλεις ή χρειάζεσαι ή ποιος είναι καλός για σένα. Αν γνωρίζεις τα συναισθήματά σου, αυτά μπορούν να σε καθοδηγήσουν. Όταν τα μουδιάζεις και αργότερα αναλαμβάνουν αυτά την εξουσία, τότε γίνονται πρόβλημα.
Αυτό συμβαίνει με την Άνι και τον Βάνια. Δεν μπορεί να δει ότι αυτός είναι ένα παιδί, που έχει εμμονή με τα παιχνίδια του- και ότι αυτή γίνεται ένα παιχνίδι για να τον αποσπάσει από τον πόνο του, όπως κάνει με το ποτό και τα ναρκωτικά. Και, όταν τον πιάνουν, τρέχει όσο πιο γρήγορα μπορεί μακριά της. Τελικά η Άνι δεν είναι «τόσο τυχερή», όπως φαινόταν.
Η ελευθερία είναι σημαντική για όλους, ειδικά η ελευθερία από τις επιπτώσεις του τραύματος. Αυτό το είδος ελευθερίας δεν είναι εύκολο, όμως και χρειάζεται το σωστό είδος βοήθειας. Όσο κι αν εσύ ή η Άνι ή ο Βάνια εύλογα θέλετε να πιστέψετε ότι είστε ελεύθεροι από τον πόνο – το σεξ, τα ναρκωτικά, το αλκοόλ ή οι φαντασιώσεις για μια αιώνια αγάπη δεν είναι η ελευθερία που επιθυμείτε. Το να καταφεύγετε σε αυτές τις λύσεις δεν είναι παρά μια στιγμιαία διαφυγή.
Βέβαια και οι δύο νέοι μας στην ταινία «Ανόρα» νομίζουν ότι έχουν την μάλλον ευφορική ελευθερία να κάνουν ό,τι θέλουν. Είναι ένα είδος «άντε γ@» προς τους γονείς και το παρελθόν. Αλλά, δεν υπάρχει ελευθερία από ένα τραύμα αν δεν έχει αντιμετωπιστεί ως αυτό που είναι. Ωστόσο, τι κάνεις όταν δεν υπάρχει κανείς να απευθυνθείς; Αυτή είναι η μοίρα της Άνι και της Βάνια και των άλλων τραυματισμένων ψυχών που βλέπουμε στην ταινία.
Είναι έκπληξη το γεγονός ότι η Άνι πεινάει για αγάπη; Πιθανότατα, να εκπλήσσει ακόμη και τον εαυτό της. Η πείνα της ήταν κρυμμένη, μουδιασμένη και σφραγισμένη κάπου μέσα της για πολύ καιρό, παρόλο που είναι ακόμα νέα. Όταν γνωρίζει τον Βάνια – στην αρχή, υπάρχει απλά η πείνα για περισσότερα χρήματα. Έτσι έχει μάθει να επιβιώνει. Βλέπει τον έκδηλο πλούτο του – όταν πηγαίνει στο σπίτι του.
Πόσα μπορεί να του πάρει; Είναι σπάταλος και αυτή θα το εκμεταλλευτεί. Ίσως, απολαμβάνει την πείνα αυτού του αγοριού γι’ αυτήν μαζί με την απειρία του και την επιθυμία του να την έχει όσο περισσότερο μπορεί. Έτσι αφήνει την άμυνά της να πέσει.
Όταν ο Βάνια θέλει να την παντρευτεί σε μια μέθη από τη γοητεία του Λας Βέγκας, η Άνι μπαίνει στον πειρασμό να πιστέψει αυτό που δεν πίστευε ποτέ – ότι κάποιος μπορεί να την αγαπήσει.
Στην αρχή, δεν τον πιστεύει και έχει κάθε λόγο γι’ αυτό. Το παρελθόν της, συν ότι αυτός είναι ένα παρορμητικό αγόρι, που πετάει χρήματα και παίζει καταναγκαστικά βιντεοπαιχνίδια. Παρόλα αυτά, εκείνη κρέμεται από πάνω του, σαν να πρόκειται για τη ζωή της. Η αγάπη δεν είναι παιχνίδι, αλλά όταν θέλεις να πιστέψεις ότι κάτι είναι αληθινό, για πρώτη φορά στη ζωή σου, είναι δύσκολο να δεις πότε μπορείς να εμπιστευτείς την αγάπη ή όχι.