PsychologyNow Team

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα: «Σχολική Ψυχολογία και Συμβουλευτική»

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα: «Σχολική Ψυχολογία και Συμβουλευτική»

PsychologyNow Team

Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Σχολική Ψυχολογία και Συμβουλευτική» στοχεύει στην παροχή εξειδικευμένων γνώσεων σε βασικά θέματα που εμπίπτουν στις επιστημονικές περιοχές της Ψυχολογίας και της Συμβουλευτικής, ειδικά σχεδιασμένα και επιλεγμένα από τον χώρο της Σχολικής Εκπαίδευσης.


Το πρόγραμμα έχει διάρκεια 515 ώρες και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ψυχολόγους και αποφοίτους ανθρωπιστικών επιστημών και επιστημών υγείας, καθώς και σε όλες τις ειδικότητες επιστημόνων που απασχολούνται ή πρόκειται να εργαστούν στο χώρο της εκπαίδευσης. Απευθύνεται επίσης και σε γονείς, πτυχιούχους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που επιθυμούν να επιμορφωθούν πάνω σε θέματα της Σχολικής Ψυχολογίας και της Συμβουλευτικής..

Το πρόγραμμα στοχεύει στο να παρουσιάσει τις βασικές προσεγγίσεις και τις σύγχρονες περιοχές αιχμής που απασχολούν την Ψυχολογία και την Συμβουλευτική και συνδέονται με την Σχολική Ζωή. Οι συμμετέχοντες θα γνωρίσουν και θα εμβαθύνουν σε βασικές έννοιες της Σχολικής Ψυχολογίας και της Συμβουλευτικής αλλά και θα δουν πρακτικούς τρόπους με τους οποίους προσεγγίζονται θέματα σε ένα ευρύ φάσμα προκλήσεων, από την πρόληψη και την πρώιμη παρέμβαση έως την διαχείριση κρίσεων.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει και πλέον σύγχρονα ζητήματα, όπως η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη σχολική ψυχολογία και τη συμβουλευτική, θέματα ενδυνάμωσης και προσωπικής ανάπτυξης των επαγγελματιών στο χώρο της εκπαίδευσης καθώς και θέματα διαχείρισης της διαφορετικότητας σε ενδοπροσωπικό και διαπροσωπικό επίπεδο.

Δείτε περισσότερες πληροφορίες στον Αναλυτικό Οδηγό Σπουδών.

Σκοπός Προγράμματος

Ο γενικότερος σκοπός του προγράμματος είναι να αποκτήσουν οι συμμετέχοντες μια ουσιαστική επιμόρφωση στην σχολική ψυχολογία και τη συμβουλευτική, με απώτερο σκοπό να γνωρίσουν τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα στο χώρο αυτό και οι πρακτικές τους να προσεγγίσουν αυτές που ενδείκνυνται, ώστε το σχολικό περιβάλλον να αναδειχθεί σε μια συμμετοχική κοινότητα που νοιάζεται και φροντίζει τα μέλη της. Συγκεκριμένα αποσκοπεί:

  • Στην κατανόηση της σημασίας της σχολικής ψυχολογίας και την εισαγωγή στη φιλοσοφία που διέπει τη συμβουλευτική στο σχολικό πλαίσιο,
  • Στην απόκτηση εισαγωγικών γνώσεων της θεωρίας και των τεχνικών της σχολικής ψυχολογίας,
  • Στην ευαισθητοποίηση σε θέματα ενδυνάμωσης εκπαιδευτικών,
  • Στην κατανόηση, σε ένα πρώτο επίπεδο, των απαραίτητων δεξιοτήτων για την εφαρμογή της συμβουλευτικής και την αντιμετώπιση κρίσεων στο σχολικό περιβάλλον,
  • Στην απόκτηση εισαγωγικών γνώσεων σε θέματα ψυχοπαθολογίας παιδιών σχολικής ηλικίας,
  • Στην ευαισθητοποίηση σε θέματα αυτοπροσδιορισμού και ετερότητας που συναντώνται συχνά σε παιδιά σχολικής ηλικίας,
  • Εισαγωγή στις Νέες Τεχνολογίες στο σχολικό περιβάλλον.

Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος

Ειδικότερα, οι μαθησιακοί στόχοι του προγράμματος «Σχολική Ψυχολογία – Συμβουλευτική» είναι οι επιμορφούμενοι:

  • Να αναγνωρίζουν και θα κατανοούν τις βασικές έννοιες και τις θεωρίες που εμπίπτουν στη θεματική της Σχολικής Ψυχολογίας και της Συμβουλευτικής,
  • Να αναπτύξουν τη στάση και τη φιλοσοφία ζωής που είναι απαραίτητες για την άσκηση και την αποτελεσματικότητα της Σχολικής Ψυχολογίας και της Συμβουλευτικής στο σχολικό περιβάλλον,
  • Να είναι σε θέση να ελέγχουν κατά πόσο ήδη υπάρχουσες αντιλήψεις και στάσεις τους ανταποκρίνονται σε σύγχρονες επιστημονικές θεωρήσεις,
  • Να γνωρίζουν τα βασικά στοιχεία και τη σημαντικότητα της συμβουλευτικής σχέσης,
  • Να αναπτύξουν την ικανότητα για δημιουργία αποτελεσματικής συμβουλευτικής σχέσης,
  • Να καλλιεργήσουν και να εξοικειωθούν με τις βασικές δεξιότητες συμβουλευτικής παρέμβασης στο σχολείο,
  • Να είναι σε θέση, σε ένα πρώτο επίπεδο, να αναγνωρίζουν, να προλαμβάνουν και να διαχειρίζονται τις καταστάσεις κρίσεων που παρουσιάζονται στο σχολικό πλαίσιο,
  • Να γνωρίζουν τους βασικούς παράγοντες και τις τεχνικές ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών,
  • Να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τα βασικά και πιο συχνά προβλήματα προσαρμογής και ψυχοπαθολογίας που εμφανίζουν τα παιδιά σχολικής ηλικίας,
  • Να απομυθοποιήσουν την παθολογική και την φυσιολογική συμπεριφορά στο σχολείο και θα κινητοποιηθούν ώστε να εφαρμόσουν νέες τεχνικές και μεθόδους για την προαγωγή της κοινωνικοσυναισθηματικής προσαρμογής όλων των μελών της σχολικής κοινότητας,
  • Να επιδεικνύουν σεβασμό και έμπρακτη αποδοχή της διαφορετικότητας των παιδιών, όπως φυλή, ηλικία, σεξουαλικός προσανατολισμός, φύλο, αναπηρία κ.λπ.,
  • Σε συνδυασμό με το παραπάνω, να είναι σε θέση να διαχειριστούν ορισμένων σημαντικών θεμάτων ετερότητας, όπως αυτοπροσδιορισμός, σεξουαλικός προσανατολισμός και ταυτότητα φύλου, αναπηρία, πολυπολιτισμικότητα, διαφορετικές μορφές οικογένειας κ.λπ.,
  • Να γνωρίζουν τις διαθέσιμες Νέες Τεχνολογίες που έχουν εφαρμογή στο χώρο της Σχολικής Ψυχολογίας και της Συμβουλευτικής στο σχολείο.

Σε Ποιους Απευθύνεται το Πρόγραμμα

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Σχολική Ψυχολογία – Συμβουλευτική» απευθύνεται σε:

  • Ψυχολόγους,
  • Εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
  • Αποφοίτους ανθρωπιστικών επιστημών και επιστημών υγείας,
  • Όλους τους επιστήμονες που απασχολούνται ή πρόκειται να εργαστούν στο χώρο της εκπαίδευσης,
  • Γονείς, πτυχιούχους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που επιθυμούν να επιμορφωθούν πάνω σε θέματα της Σχολικής Ψυχολογίας και της Συμβουλευτικής.

Προαπαιτούμενα

Οι συμμετέχοντες στο παρόν εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα πρέπει:

  • Να έχουν βασικές γνώσεις Η/Υ και χρήσης του διαδικτύου
  • Να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο
  • Κατοχή προσωπικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail).

Επιστημονική Ευθύνη – Εκπαιδευτές

Επιστημονικός Υπεύθυνος: Γεώργιος Κλεφτάρας, Καθηγητής «Κλινικής Ψυχολογίας - Ψυχοπαθολογίας», Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Αναπληρώτρια Επιστημονική Υπεύθυνη: Χριστίνα Ρούση, Επίκουρη Καθηγήτρια «Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας», Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Εκπαιδευτές:

  • Βλάχου Αναστασία, Καθηγήτρια «Ειδικής Αγωγής – Εκπαιδευτικής Ένταξης», Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
  • Κλεφτάρας Γεώργιος, Καθηγητής «Κλινικής Ψυχολογίας – Ψυχοπαθολογίας», Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
  • Ρούση Χριστίνα, Επίκουρη Καθηγήτρια «Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας», Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
  • Αγγελοσοπούλου Αργυρώ, Διδάκτορας Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εξωτερική συνεργάτιδα.
  • Γιώτα Κυριακή, Διδάκτορας Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εξωτερική συνεργάτιδα
  • Αλεξόπουλος Δημήτρης, Μεταπτυχιακό «Εκπαίδευσης & Πολιτισμού», Μεταπτυχιακό «Συμβουλευτικής», Υποψήφιος Διδάκτορας Ψυχολογίας, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, Εξωτερικός συνεργάτης.
  • Ανδρικοπούλου Αλεξάνδρα, Μεταπτυχιακό «Συμβουλευτικής», Υποψήφια Διδάκτορας Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εξωτερική συνεργάτιδα.

Διάρκεια Εκπαίδευσης

  • Έναρξη εκπαίδευσης: Οκτώβριος 2021.
  • Λήξη εκπαίδευσης: Ιούνιος 2022.

Υποβολή Υποψηφιοτήτων

  • Έναρξη υποβολής υποψηφιοτήτων: 1η Ιουνίου 2021.
  • Λήξη υποβολής υποψηφιοτήτων: 30η Σεπτεμβρίου 2021.
  • Στην περίπτωση που ο βέλτιστος αριθμός αιτήσεων συμπληρωθεί πριν τη λήξη της περιόδου υποβολής υποψηφιοτήτων, η διαχείριση του Προγράμματος διατηρεί το δικαίωμα να σταματήσει νωρίτερα να δέχεται υποψηφιότητες.
  • Η αίτηση υποψηφιότητας βρίσκεται στην ιστοσελίδα του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας: Αίτηση Συμμετοχής

ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΜΑΘΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ;

Κάντε like στην σελίδα μας στο Facebook 
Ακολουθήστε μας στο Twitter 

Βρείτε μας στα...