• Οδηγός Σπουδών
    Ψυχολογίας και Ψυχοθεραπείας
    2019/20

Μετεκπαίδευση επαγγελματικής εξειδίκευσης στην Ψυχαναλυτική –ψυχοδυναμική προσέγγιση (Sigmund Freud, Carl G. Jung, Jacques Lacan)

Γενική Περιγραφή Εκπαιδευτικού Προγράμματος

Το πρόγραμμα αυτό αναφέρεται και εστιάζει στις βασικές έννοιες της ψυχαναλύσης και οι σπουδαστές διδάσκονται σε βάθος όλα τα ψυχαναλυτικά μοντέλα των Sigmund Freud, Αναλυτική Προσέγγιση του Carl G.Jung, Ψυχαναλυτική προσέγγιση του Jacques Lacan, Melanie Klein, Margaret Mahler, Anna Freud, Heinz Kohut, Σχεσιακή Ψυχανάλυση.

Έρχονται σε επαφή με τις βασικές έννοιες της Ψυχανάλυσης που είναι ο Ψυχολογικός ντετερμινισμός, η Ψυχική ενέργεια, η ανακάλυψη της αγνοημένης παιδικής ηλικίας και των επιπτώσεών της στη μετέπειτα εξέλιξη του ατόμου, Η δομή της προσωπικότητας, η ανακάλυψη των μη συνειδητών λειτουργιών της προσωπικότητας, ο Εντοπισμός των ψυχολογικών μηχανισμών άμυνας.

Ο Φρόιντ ως πατέρας της ψυχανάλυσης και του προχώρησε από τη θεραπεία των συμπτωμάτων, στην ανακάλυψη των αιτιών που προκαλούν τα συμπτώματα.

Προσπάθησαν να βοηθήσει τους πελάτες του να ανακαλέσουν στη μνήμη τους τα γεγονότα εκείνα τα οποία προκάλεσαν τις τωρινές συμπεριφορές.

Έδωσε έμφαση στην έννοια των ασυνειδήτων κινήτρων στη συμπεριφορά του ανθρώπου.

Ο Φρόιντ εισήγαγε την έννοια του ψυχολογικού ντετερμινισμού.

Ισχυρίστηκε ότι κάθε ψυχικό γεγονός στη ζωή του ανθρώπου προκαθορίζεται από άλλα προηγούμενα.

Πολλές ψυχικές διεργασίες που καθορίζουν και ελέγχουν τη συμπεριφορά του ατόμου συμβαίνουν ασυνείδητα.

Παλιές απωθημένες εμπειρίες και γεγονότα παραμένουν στο ασυνείδητο και επηρεάζουν τα συναισθήματα και τη συμπεριφορά του ανθρώπου χωρίς τη συνειδητή επίγνωσή του.

Επίσης γνωρίζουν σε βάθος το σύστημα της Αναλυτικής Ψυχολογίας του Carl G. Jung. Μπαίνουν σε βάθος στη θεωρία των συμβόλων των αρχετύπων, του ατομικού και συλλογικού ασυνειδήτου.

Ο Jung μετέφερε ένα πολύ σημαντικό μήνυμα σε όσους θέλουν και ενδιαφέρονται να γνωρίσουν πραγματικά την ανθρώπινη ψυχή:

‘Ο άνθρωπος ολοκληρώνεται μόνο όταν έχει αισθητή γνώση της ασυνείδητης ζωής του μέσα από τα όνειρα και τα σύμβολα τους’

(Καρλ Γιουνγκ, Οι άνθρωποι και τα σύμβολά τους)

Η Θεωρία για τα σύμβολα είναι η μεγαλύτερη προσφορά του Καρλ Γιουνγκ στη γνώση του ανθρώπινου πνεύματος.

Ένα σύμβολο αντιπροσωπεύει μία πράξη, ένα πρόσωπο, μία ιδέα’.

‘Σύμβολο είναι ένας όρος, ένα όνομα, μία εικόνα που μπορεί να μας είναι προσιτά στην καθημερινή ζωή αλλά έχουν και σημασίες που προστίθενται στο συμβατικό εμφανές νόημά τους.

Τα αρχέτυπα είναι παγκόσμια μοτίβα συμπεριφοράς και εικόνες που προέρχονται από το συλλογικό ασυνείδητο και υϊοθετούνται από γενιά σε γενιά.

Τα αρχέτυπα βρίσκονται ατο ασυνείδητο κομμάτι του ανθρώπου και γίνονται αντιληπτά μέσω των εικόνων, των συμπεριφορών,της τέχνης, της θρησκείας, των ονείρων.’

  • O Freud και o Jung ασχολήθηκαν και οι δύο πάρα πολύ με το ασυνείδητο. O Jung έδωσε ακόμη μεγαλύτερη διάσταση στην έννοια του ασυνείδητου γιατί θεωρούσε ότι περιλαμβάνει τις κληρονομούμενες εμπειρίες από προηγούμενες γενιές ανθρώπων αλλά και ειδών πριν τον άνθρωπο (συλλογικό ασυνείδητο).

Επίσης στο πρόγραμμα οι σπουδαστές γνωρίζουν τη ζωή και το έργο του πιο αμφιλεγόμενου γάλλου ψυχαναλυτή μετά τον Freud, του Jacques Lacan.

Το έργο του Ζακ Λακάν άσκησε σημαντική επιρροή σε πολλούς τομείς.

Στη Λογοτεχνία, Τη Φιλοσοφία, Τη φεμινιστική θεωρία, Τη θεωρία του κινηματογράφου, Την Κλινική Ψυχανάλυση, Εισήγαγε ένα καινούργιο λεξιλόγιο στην ψυχανάλυση, Εισήγαγε νέους όρους οι οποίοι δεν υπήρχαν στη φροϋδική ανάλυση, έδωσε μεγάλη έμφαση στη λειτουργία της ομιλίας και στο πεδίο της γλώσσας.

Ελληνοβρετανική Εκπαιδευτική Α.Ε
Τομέας : Τέχνες & Ψυχοθεραπεία
Τηλ.επικ.: 210-8217710,
Mail : contact@bhc.gr
Site: www.ellinovretaniko.gr
Υπεύθυνη επικοινωνίας: Ειρήνη Χρυσικοπούλου

ΣΚΟΠΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Ο σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι να γνωρίσουν οι μαθητευόμενοι τις βασικές έννοιες της ψυχανάλυσης και να μπορούν να τις θέσουν σε εφαρμογή στους χώρους της υγείας και της εκπαίδευσης .

Έρχονται σε επαφή μέσα από θεωρητικά και βιωματικά μαθήματα με τα ψυχαναλυτικά μοντέλα των Sigmund Freud, Αναλυτική Προσέγγιση του Carl G.Jung, Ψυχαναλυτική προσέγγιση του Jacques Lacan, Melanie Klein, Margaret Mahler, Anna Freud, Heinz Kohut, Σχεσιακή Ψυχανάλυση.

Διδάσκονται τις βασικές τεχνικές και δεξιότητες των συστημάτων ψυχανάλυσης και όλων των ψυχοδυναμικών μοντέλων όπως ( ελεύθεροι συνειρμοί, ενεργητική φαντασία, μεταβίβαση- αντιμεταβίβαση, ελεύθεροι απεικόνιση αυθεντική κίνηση, δραματοθεραπεία)

ΔΙΔΑΚΤΡΑ

Α’ έτος: 2.500 E

B’ έτος: 1.500 E

Γ’ έτος: 1.500 Ε

Φωτογραφίες Φορέα:

Επικοινωνία με Φορέα

Τα στοιχεία σας αποστέλλονται απευθείας στον φορέα εκπαίδευσης.

Παρακαλούμε συμπληρώστε το όνομά σας.
Παρακαλούμε συμπληρώστε το επώνυμό σας.
Παρακαλούμε συμπληρώστε το email σας.
Παρακαλούμε συμπληρώστε το θέμα σας.
Παρακαλούμε συμπληρώστε το μηνυμά σας.
Invalid Input

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε το newsletter μας!

Βρείτε μας στα...