Super User

Call for Papers: Examples from Learning and Teaching Psychology

Call for Papers: Examples from Learning and Teaching Psychology

Σε ποιο βαθμό οι φοιτητές ψυχολογίας επωφελούνται κατά την διάρκεια των σπουδών τους από τις ψυχολογικές έρευνες;                                    

 

Οι ακαδημαϊκοί και οι εκπαιδευτικοί της ψυχολογίας απευθύνουν αυτό το ερώτημα, επιδιώκοντας να προσεγγίσουν ένα σημαντικό θέμα της Εκμάθησης και της Διδασκαλίας της Ψυχολογίας, στη βασισμένη διδασκαλία με αποδεικτικά στοιχεία, μετά από πρωτοβουλία της επιτροπής Board of Educational Affairs της European Federation of Psychologists’ Associations (EFPA).

 

Θέμα έρευνας: Ειδικό θέμα της Ψυχολογίας της Εκμάθησης και της Διδασκαλίας, στη βασισμένη διδασκαλία με αποδεικτικά στοιχεία: Παραδείγματα από την εκμάθηση και διδασκαλία της ψυχολογίας.

 

Η ψυχολογική έρευνα έχει δημιουργήσει θεωρητικά βάσιμες και εμπειρικά αποδεδειγμένες αρχές μάθησης και διδασκαλίας, όπως για παράδειγμα την εξ αποστάσεως μάθηση, τη μάθηση μέσω της γραφής, την μάθηση μέσω πολλαπλών μοντέλων, τη συνεργατική μάθηση, τις πρακτικές δοκιμές και πολλές άλλες.

 

Σύμφωνα με τους Dunnetal. (2013), η βασισμένη διδασκαλία σε αποδεικτικά στοιχεία, στηρίζεται στην ιδέα ότι η εκμάθηση και η διδασκαλία μπορούν να βελτιωθούν όταν οι δάσκαλοι ενσωματώνουν αυτές τις αρχές στο σχεδιασμό νέων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και όταν οι μαθητευόμενοι τις αντιλαμβάνονται ως κομμάτι της δικής τους μαθησιακής διεργασίας. Όμως, δεν μπορεί να εφαρμοστούν τόσο αφηρημένες αρχές ή κανόνες, χωρίς να απαιτηθεί η προσαρμογή τους στις απαιτήσεις και στους περιορισμούς του κάθε συγκεκριμένου μαθησιακού πλαισίου. Εκπαιδευτικοί και μαθητές της ψυχολογίας, βρίσκονται στην ιδανική θέση να εφαρμόσουν αυτές τις αρχές της διδασκαλίας και μάθησης, καθώς προέρχονται από την ψυχολογική έρευνα και έχουν το αντίστοιχο ακαδημαϊκό υπόβαθρο.

 

Είναι μία υπερβολικά αισιόδοξη προσδοκία; Εφαρμόζουμε άραγε τα αποτελέσματα της δικής μας έρευνας μας στη διδασκαλία μας; Σε ποιο βαθμό η διδασκαλία της ψυχολογίας είναι βασισμένη σε ερευνητικά στοιχεία;

 

Σε αυτό το ειδικό θέμα, θα προβληθούν έρευνες με αποδεδειγμένη αξία που εφαρμόστηκαν στη διδασκαλία της ψυχολογίας, συμπεριλαμβανομένου της συζήτησης των αποτελεσμάτων τους στην παιδαγωγική αποτελεσματικότητα και στη διδασκαλία των μαθητών. Το θέμα αυτής της έρευνας, είναι επίκαιρο επειδή η βασισμένη διδασκαλία σε αποδεικτικά στοιχεία, είναι εδραιωμένη μέσω αρκετών δημοσιεύσεων με σαφή επιρροή (όπως των Dunloskyetal, 2013). Παρ’ όλα αυτά δεν είναι διαθέσιμη καμία συστηματική πληροφορία σχετικά με τη βιωσιμότητα της ιδέας για τη βελτίωση της μάθησης και της διδασκαλίας στην ψυχολογία.

 

Υποβολή και χρονική διάρκεια

 

Αυτό το ειδικό θέμα, φιλοδοξεί να φέρει μαζί την έρευνα και την πρακτική παραδειγμάτων της διδασκαλίας της ψυχολογίας, που βασίζεται σε αποδεικτικά στοιχεία, ενισχύοντας την προώθησή τους.

 

Αν ενδιαφέρεστε να συμμετάσχετε, παρακαλώ να έρθετε σε επαφή με έναν από τους εκδότες στο mail: abstract@teachingpsychology.eu  ή να προσκομίσετε τις περιλήψεις σας στο mail: plat@uni-heidelberg.de για μια αρχική εξέταση.

 

  • 1η Φλεβάρη 2016: Υποβολή των περιλήψεων (< ή = 300 λέξεις)
  • 28η Φλεβάρη 2016: Απάντηση στις περιλήψεις
  • 30η Απρίλη 2016: Υποβολή των χειρόγραφων
  • Μάιος-Ιούλιος 2016: Διαδικασία επανεξέτασης, ανατροφοδότηση, αναθεώρηση χειρογράφων.

 

Οι εκδότες

 

  • Stephan Dutke (University of Münster, Germany)
  • Helen E. Bakker (Utrecht University, The Netherlands)
  • IouliaPapageorgi (University of Nicosia, Cyprus)
  • Jacqui Taylor (Bournemouth University, United Kingdom)

 

Πηγές:

 

  • Dunlosky, J., Rawson, K. A., Marsh, E. J., Nathan, M. J., & Willingham, D. T. (2013). Βελτιωμένη μάθηση των μαθητών με αποτελεσματικές τεχνικές μάθησης: υποσχόμενες κατευθύνσεις από γνωσιακή και εκπαιδευτική ψυχολογία. Psychological Science in the Public Interest, 14, 4–58. doi 10.1177/1529100612453266.

 

  • Dunn, D. S., Saville, B. K., Baker, S. C., & Marek, P. (2013).Μάθηση βασισμένη σε στοιχεία : Εργαλεία και τεχνικές που προωθούν την εκμάθηση στην αίθουσα της ψυχολογίας. Αυστραλιανό περιοδικό ψυχολογίας, 65, , 5–13. doi:10.1111/ajpy.12004.

 

efpa.eu

 

 

Κάντε like στην σελίδα μας στο Facebook 
Ακολουθήστε μας στο Twitter 

Βρείτε μας στα...