banner2
psychologist-banner-2
thumb

Ο καλύτερος υπολογιστής σήμερα είναι έξυπνος όσο ένα 4χρονο παιδί

Πόσο «έξυπνος» είναι ο πιο σύγχρονος υπολογιστής που υπάρχει σήμερα, λαμβάνοντας υπ’ όψιν μας και τις ανθρώπινες δεξιότητες; Αν υποθέσουμε ότι του δίναμε ένα τεστ νοημοσύνης, που έχει σχεδιαστεί για τους ανθρώπους, τι συμπεράσματα θα προέκυπταν;


Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Σικάγο στο Ιλινόις προχώρησαν σε αυτό ακριβώς το πείραμα με την, τελευταίας τεχνολογίας, μηχανή Τεχνητής Νοημοσύνης.

Χορήγησαν σταθμισμένα ψυχολογικά τεστ και τεστ νοημοσύνης στον «Αl», ένα όνομα για υπολογιστή πιο «ανθρώπινο» από το κανονικό του «ConceptNet 4». Ο υπολογιστής τα πήγε καλά στα αποτελέσματα του λεξιλογίου και στις εννοιολογικές ομοιότητες. Έφτασε στο σημείο που η νοημοσύνη του εξισωνόταν με ένα παιδί 4 ετών.

Αυτό το αποτέλεσμα θα περίμενε κανείς, καθώς ο «Al» έχει δημιουργηθεί γύρω από ένα δίκτυο από παρόμοιους συλλογισμούς.  Χρησιμοποιώντας σύντομες φράσεις και λέξεις, έχει διδαχθεί τις συνδέσεις μεταξύ των πραγμάτων, τις λειτουργίες τους και τα νοήματα.

Για παράδειγμα, γνωρίζει ότι μία από τις χρήσεις ενός πράγματος που λέγεται «σαξόφωνο» είναι για κάτι άλλο που ονομάζεται «τζαζ». Και ξέρει ότι οι άνθρωποι που θέλουν να κάνουν κάτι που ονομάζεται «μάθηση», το θέλουν επειδή είναι “κινητοποιημένοι” από κάτι που ονομάζεται «θέληση για μάθηση». Και ούτω καθεξής …

Εκεί όμως που ο «AI» αποτυγχάνει και είναι πολύ πίσω από ένα κανονικό 4χρονο παιδί, είναι στη βασική κοινή λογική. Γι’ αυτό ο υπολογιστής είχε πολύ χειρότερα αποτελέσματα όταν προσπάθησε να απαντήσει στις ερωτήσεις που αφορούσαν το «γιατί».

Όταν είμαστε παιδιά, μαθαίνουμε τόσα πολλά για τον κόσμο με την εξερεύνησή του:

«Όλοι μας γνωρίζουμε ένα τεράστιο αριθμό πραγμάτων. Όταν είμαστε μωρά, μπουσουλάμε και ανιχνεύουμε τα πράγματα μαθαίνοντας για παράδειγμα, ότι τα πράγματα πέφτουν. Ενδιαφερόμαστε να ανακαλύψουμε τι γίνεται γύρω μας και σε άλλα πράγματα και μαθαίνουμε έτσι ότι οι σκύλοι και οι γάτες δεν θέλουν να τους τραβάμε τις ουρές τους. Η ζωή είναι ένα πλούσιο περιβάλλον μάθησης», αναφέρει ο καθηγητής Bob Sloan στο δελτίο τύπου.

Ο υπολογιστής, λογικά, χρειάζεται να μάθει τα πάντα. Δεν μπορεί να λειτουργήσει πολύ από μόνος του:

“Ένας υπολογιστής μπορεί να γνωρίζει τη θερμοκρασία στην οποία το νερό παγώνει, αλλά εμείς όμως γνωρίζουμε ότι ο πάγος είναι κρύος”.

Γι ‘αυτό, συμπληρώνει ο καθηγητής Bob Sloan:

“Είμαστε ακόμα πολύ μακριά από προγράμματα εμπλουτισμένα με κοινή λογική. Ο «AI» μπορεί να απαντήσει σε ερωτήσεις κατανόησης μέχρι και την ικανότητα ενός παιδιού στα 8 έτη. Η αλήθεια είναι ότι, ενώ η τελευταία γενιά των υπολογιστών τύπου «AI» έχουν κάνει μεγάλα άλματα προς τα εμπρός, αν ένα πραγματικό παιδί στα τέσσερα του χρόνια, παρουσίαζε αυτά τα αποτελέσματα, θα θεωρούσαμε ότι συμβαίνει κάτι πολύ σοβαρό σε αυτό».

Έτσι, η πιθανότητα οι μηχανές να μας κατακτήσουν και να γίνουν «αφεντικά» μας, είναι πολύ μικρή, τουλάχιστον ακόμα.


Πηγή: spring.org.uk

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Παρακολούθηση σχολίων
Ειδοποίηση για
0 Σχόλια
Νεότερο
Το πιο παλιό Περισσότεροι ψήφοι
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια