PsychologyNow Team

Πώς να διαχειριστείτε το άγχος της εορταστικής περιόδου

Πώς να διαχειριστείτε το άγχος της εορταστικής περιόδου

PsychologyNow Team
γυναίκα που κρατά ένα χριστουγεννιάτικο δώρο

Η οικονομική αβεβαιότητα που επικρατεί στις μέρες μας και ειδικότερα σε περιόδους εορτών όπως είναι τα Χριστούγεννα, αυξάνεται λόγω των πρόσθετων προκλήσεων. Οι οικογένειες κάνουν οικονομία, οι άνθρωποι ανησυχούν για την ασφάλεια της εργασίας τους ή την ανεργία κ οι ηλικιωμένοι ανησυχούν για τη σύνταξή τους.


Όλες αυτές οι ανησυχίες είναι στρεσογόνες και σύμφωνα με μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε από τον Αμερικανικό Ψυχολογικό Σύλλογο, το 22% των ανθρώπων στην εορταστική περίοδο, βιώνει ακραία επίπεδα άγχους. 

Σε περίπτωση που το άγχος βιώνεται και σε άλλους τομείς της ζωής, τα Χριστούγεννα  είναι μια περίοδος με μεγάλες πιθανότητες αύξησής του. Εντούτοις είναι σημαντικό να δούμε τις γιορτές σαν μια ευκαιρία για να ενισχύσουμε την ψυχολογική μας ευεξία.

Υπάρχουν κάποια πράγματα που μπορούν να μας βοηθήσουν να διαχειριστούμε το άγχος των εορτών και να μας εξασφαλίσουν χαλαρότητα και ηρεμία που είναι απαραίτητη την συγκεκριμένη περίοδο. Μεταξύ άλλων:

1. Αφιερώστε χρόνο στον εαυτό σας

Σίγουρα υπάρχει πίεση χρόνου αλλά μην ξεχνάτε οτι ένας άνθρωπος μπορεί να αντεπεξέλθει σε συγκεκριμένες δραστηριότητες ανά περιόδους. Μερικές φορές είναι καλό να αφεθεί κανείς στην φροντίδα του εαυτού του ώστε να επωφεληθεί ο ίδιος και οι άνθρωποι δίπλα του. Μια βόλτα στην εξοχή, ένα καινούριο βιβλίο ή αγαπημένη μουσική, μπορεί να μειώσουν αποτελεσματικά το καθημερινό άγχος.

2. Κάντε εθελοντική εργασία

Υπάρχουν πολλές φιλανθρωπικές οργανώσεις που αντιμετωπίζουν δυσκολίες λόγω της οικονομικής ύφεσης. Μια τοπική φιλανθρωπική οργάνωση, στην οποία εσείς με την οικογένειά σας μπορείτε να προσφέρετε εθελοντική εργασία, θα ήταν μία ιδανική περίπτωση για να έρθετε κοντά με άλλους ανθρώπους, όπως και να βοηθήσετε ορισμένες οικογένειες που αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα.

3. Καλλιεργήστε ρεαλιστικές προσδοκίες για αυτή την περίοδο

Προσπαθήστε να αντιμετωπίσετε τα δύσκολα περιστατικά που τυχόν έρθουν ως μία ευκαιρία για ένα μέσο απόκτησης ευελιξίας και ανθεκτικότητας των καταστάσεων. Με αυτόν τον τρόπο, δημιουργούνται αναμνήσεις και εφόδια για να ανταπεξέλθετε σε παρόμοιες καταστάσεις στο μέλλον. Σε περίπτωση που οι απαιτήσεις των παιδιών σας ξεφεύγουν από τον προϋπολογισμό, μιλήστε τους με ειλικρίνεια και υπενθυμίστε τους ότι οι γιορτές δεν είναι τα δώρα αλλά οι στιγμές.

4. Υπενθυμίστε στον εαυτό σας το τί είναι σημαντικό

Οι διαφημίσεις που αφορούν στην εορταστική περίοδο μπορεί να σας παραπλανήσουν ως προς την πραγματική σημασία των Χριστουγέννων.  Όταν η λίστα με τα έξοδα των εορτών είναι μεγαλύτερη από τον μηνιαίο προϋπολογισμό τότε πρέπει να θυμηθείτε ότι η προϋπόθεση για χαρούμενες γιορτές είναι να τις περνάτε με ανθρώπους που αγαπάτε.

5. Ζητήστε υποστήριξη

Η συζήτηση με τους φίλους και την οικογένεια σας για τα θέματα που σχετίζονται με το άγχος, θα σας βοηθήσει να εξωτερικεύσετε τα συναισθήματά σας και να βρείτε σταδιακά τη λύση. Αν όμως, το άγχος συνεχίσει να σας καταβάλλει, ίσως να ήταν βοηθητικό να επισκεφτείτε έναν επαγγελματία ψυχολόγο ώστε να διαχειριστείτε με ασφάλεια το άγχος των εορτών.

Κάντε like στην σελίδα μας στο Facebook 
Ακολουθήστε μας στο Twitter 

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε το newsletter μας!

Βρείτε μας στα...