PsychologyNow Team

Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες στην ακαδημαϊκή ψυχιατρική

Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες στην ακαδημαϊκή ψυχιατρική

PsychologyNow Team
γυναίκα αντιμετωπίζει δυσκολίες στην ακαδημαϊκή ψυχιατρική
Image credit:  Josh Post / unsplash.com

Νεαρές, επαγγελματίες γυναίκες στην ακαδημαϊκή ψυχιατρική αντιμετωπίζουν ένα σοβαρό πρόβλημα: τη διάκριση λόγου φύλου.


Τα προβλήματα που συζητήθηκαν σήμερα πραγματικά είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου για τις γυναίκες στην ακαδημαϊκή ψυχιατρική. Υπάρχει μια πληθώρα από αυτά: διαφορές στον μισθό, παρενόχληση, πολιτικές γονικής άδειας, μικροεπιθέσεις, έλλειψη καθοδήγησης, και αυτές είναι μόνο μερικές από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι νέες γυναίκες στο διδακτικό προσωπικό, δήλωσε η Marcia Unger (MD, MPH), παιδοψυχίατρος στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, Davis, κατά τη διάρκεια μιας παρουσίασης στη Διαδικτυακή Ετήσια Συνάντηση 2021 του Αμερικάνικου Ψυχιατρικού Συλλόγου.

Στην παρουσίαση Τριπλή απειλή: νέα, γυναίκα, επαγγελματίας – οι εμπειρίες νεαρών γυναικών ψυχιάτρων και ψυχολόγων στην ακαδημαϊκή ιατρική, η Unger και οι συνεργάτες της μοιράστηκαν μερικά εντυπωσιακά δεδομένα: Σύμφωνα με την έκθεση δεδομένων 2018-2019, το 17% των γυναικών στο διδακτικό προσωπικό στην ακαδημαϊκή ψυχιατρική έχει βιώσει ένα περιστατικό ασέβειας λόγω του φύλου τους, σε σύγκριση με μόνο το 1% των ανδρών.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι γυναίκες ήταν πιο πιθανό να βιώσουν: μειωμένη ευθύνη, λιγότερη εμπιστοσύνη ασθενών και παρόχων, ακατάλληλες λεκτικές ανταλλαγές και να τους ζητηθεί να εκτελέσουν μη ιατρικά καθήκοντα.

Η ομάδα κάλυψε 2 επιπλέον προκλήσεις που βασίζονται στη διάκριση λόγω φύλου κατά των γυναικών στην ακαδημαϊκή ψυχιατρική: το σύνδρομο του απατεώνα και τη μητρότητα.

Το σύνδρομο του απατεώνα, ένα ψυχολογικό φαινόμενο, όπου οι άνθρωποι αμφισβητούν τις ικανότητές τους και ο φόβος ότι εκτίθενται ως «απάτη», έχει μεγαλύτερη σοβαρότητα στις γυναίκες του διδακτικού προσωπικού. Μια έκθεση του 2016 κατέγραψε ότι το 50% των φοιτητριών είχαν επηρεαστεί από το σύνδρομο του απατεώνα, σε σύγκριση με μόνο το 25% των ανδρών.

Οι άνδρες τείνουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη για την επιτυχία τους, ενώ οι γυναίκες θα δηλώσουν ότι ήταν τυχερές, δήλωσε η Anu Gupta, MD, παιδοψυχίατρος στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, Davis.


Διαβάστε σχετικά: Η πανδημία επηρέασε δυσανάλογα αρνητικά την ψυχική υγεία των γυναικών


Μια προτεινόμενη λύση σε αυτό το ζήτημα έγκειται στην καθοδήγηση: γυναίκες ηγέτες ή διαχειρίστριες που επιβλέπουν και καθοδηγούν νεότερες γυναίκες. Δυστυχώς, μόνο το 23% των ανωτέρων θέσεων στην ψυχιατρική καλύπτονται από γυναίκες και μόνο στο 6% αυτών των θέσεων βρίσκονται μαύρες, αυτόχθονες και έγχρωμες γυναίκες.

Η ακαδημαϊκή ψυχιατρική απογοητεύει περαιτέρω τις γυναίκες σε ό,τι αφορά τη μητρότητα και τη γονική μέριμνα. Η θεσμική αποτυχία να υποστηρίξει την ένταξη της επαγγελματικής ζωής μπορεί να αποτελέσει σημαντικό εμπόδιο στην εξέλιξη της σταδιοδρομίας, υποστηρίζει η Meera Ullal, PhD, κλινική ψυχολόγος στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, Davis.

Αυτό που είναι ενδιαφέρον για την εγκυμοσύνη είναι ότι είναι κάπως μη βολική. Δεν πρέπει να αποφασίσουμε, αν θα το κρατήσουμε κρυφό από τους ασθενείς μας ή όχι, θα το μάθουν ούτως ή άλλως, δήλωσε η Ullal σχετικά με τις δυσκολίες στη διαχείριση της εργασίας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Η Ullal επισήμανε την ανάγκη να εξαλειφθεί η ιδέα της γονικής άδειας ως «διακοπές» και η σπουδαιότητα της συνολικής άδειας μητρότητας, καθώς και των πολιτικών της παιδικής μέριμνας. Η γονική μέριμνα δεν πρέπει να θεωρείται εγκατάλειψη της εργασίας.

Η ομάδα έκλεισε με μια έκκληση για κατάργηση του παρακάτω μύθου για τις γυναίκες στο ακαδημαϊκό εργατικό δυναμικό: Δεν μπορούμε να βασιστούμε στην απότομη αύξηση των γυναικών που εισέρχονται στην ψυχιατρική για να μειώσουν αυτό το κενό.

Η ιδέα ότι οι γυναίκες εργάζονται με μερική απασχόληση ή ότι οι γυναίκες δε θέλουν να εργάζονται με πλήρες ωράριο, λόγω των οικογενειακών υποχρεώσεων, απλώς δεν είναι αληθινή, είπε η Unger κουνώντας το κεφάλι της.


Sof Andr
Έρευνα: The State of Women in Academic Medicine: Exploring Pathways to Equity

Απόδοση: Ανδριανάκη Σοφία – Μετάφραση και επιμέλεια ξενόγλωσσων άρθρων
Πηγή

 

*Απαγορεύεται ρητώς η αναπαραγωγή χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων της ιστοσελίδας*

Κάντε like στην σελίδα μας στο Facebook 
Ακολουθήστε μας στο Twitter 

Βρείτε μας στα...