PsychologyNow Team

Φανταστείτε την αντίθετη εκδοχή του εαυτού σας για να πετύχετε την επιθυμητή αλλαγή

Φανταστείτε την αντίθετη εκδοχή του εαυτού σας για να πετύχετε την επιθυμητή αλλαγή

PsychologyNow Team
άντρας φαντάζεται την αντίθετη εκδοχή του εαυτού του για να πετύχει την επιθυμητή αλλαγή
Image credit: Andrea Piacquadio / pexels.com

Η αντίθετη εκδοχή του εαυτού σας μπορεί να είναι ένα σπουδαίο πρώτο βήμα για την αλλαγή που θέλετε να πετύχετε στη ζωή σας.


Η εικόνα του εαυτού σας είναι μια διανοητική εικόνα για το πως βλέπετε εσείς οι ίδιοι τον εαυτό σας, αλλά και πως πιστεύετε ότι σας βλέπουν οι άλλοι. Αυτό περιλαμβάνει όχι μόνο τα φυσικά χαρακτηριστικά σας, όπως το ύψος, το βάρος και το σχήμα του σώματος σας, αλλά και τα πνευματικά χαρακτηριστικά σας όπως η προσωπικότητα, η αυτοπεποίθηση, οι δεξιότητες και η συμπεριφορά σας. Συχνά θεωρούμε ότι η αυτοεικόνα μας είναι μία αντικειμενική αλήθεια. Σκεφτόμαστε Φυσικά και γνωρίζω ποιος είμαι! Πώς θα μπορούσα να μην ξέρω;

Στην πραγματικότητα όμως, η αυτοεικόνα μας είναι συχνά μια υποκειμενική ερμηνεία. Παίρνουμε στοιχεία και γεγονότα που μας έχουν συμβεί και στη συνέχεια τα περνάμε μέσα από ένα διανοητικό φίλτρο, δημιουργώντας έτσι την τελική μας αντίληψη για το εγώ και την ιστορία μας.

Κάποιες φορές, χρειάζεται να προσπαθήσουμε να βγούμε από την περιορισμένη εικόνα που έχουμε για τον εαυτό μας προκειμένου να μπορέσουμε να μάθουμε κάτι καινούργιο για εμάς ή να ωριμάσουμε με έναν απροσδόκητο τρόπο.

Μια ωραία άσκηση για να γίνει αυτό είναι να φανταστείτε την αντίθετη εκδοχή του εαυτού σας.


Διαβάστε σχετικά: Ο Εαυτός μας. O άγνωστος μόνιμος σύντροφος της ζωής μας


Φανταστείτε την αντίθετη εκδοχή του εαυτού σας

Για να αρχίζετε να φαντάζεστε την αντίθετη εκδοχή του εαυτού σας, αρχικά δημιουργήστε μια λίστα με τα χαρακτηριστικά που αποδίδετε στον εαυτό σας και στη συνέχεια γράψτε ακριβώς τα αντίθετα από αυτά τα χαρακτηριστικά.

Για παράδειγμα:

Εσωστρεφής - Πώς θα ήταν μια εξωστρεφής εκδοχή του εαυτού σας;

Αγχωμένος - Πώς θα ήταν μια ήρεμη και χαλαρή εκδοχή του εαυτού σας;

Χαμηλή αυτοεκτίμηση - Πώς θα ήταν μια εκδοχή του εαυτού σας γεμάτη αυτοπεποίθηση;

Ευαίσθητος - Πώς θα ήταν μια πιο λογική εκδοχή του εαυτού σας;

Στενόμυαλος - Πώς θα ήταν μια πιο ανοιχτή εκδοχή του εαυτού σας;

Ιδιότροπος - Πώς θα ήταν μια πιο ευγενική και φιλική εκδοχή του εαυτού σας;

Φυσικά τα χαρακτηριστικά που επιλέγετε μπορεί να είναι διαφορετικά από αυτά που προαναφέρθηκαν, ωστόσο μπορείτε να πάρετε μια ιδέα.

Συνιστάται να επικεντρωθείτε περισσότερο σε εκείνα τα χαρακτηριστικά που θεωρείτε ανθυγιεινά ή που θέλετε να εξισορροπήσετε, καθώς ο κύριος στόχος αυτής της άσκησης είναι να ωθήσετε το μυαλό σας σε έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης.

Μόλις αρχίσετε να συλλογίζεστε αυτή την αντίθετη εκδοχή του εαυτού σας, φανταστείτε με ποιο τρόπο θα ενεργούσε διαφορετικά από εσάς σε διάφορες καταστάσεις.

Για παράδειγμα, πως θα αντιδρούσε και θα σκεφτόταν ο γεμάτος αυτοπεποίθηση εαυτός σας κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης, σε ένα πρώτο ραντεβού ή σε μία δημόσια παρουσίαση; Τι θα γινόταν διαφορετικά; Πώς θα φαινόταν αυτό από την οπτική ενός τρίτου προσώπου; Πώς θα φαινόταν από πρώτο πρόσωπο; Κλείστε τα μάτια σας και προσπαθήστε να φανταστείτε τη συγκεκριμένη συνθήκη με όσο περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε.

Μπορείτε ακόμη και να υποδυθείτε την αντίθετη εκδοχή του εαυτού σας. Μπείτε στο ρόλο και φανταστείτε ότι μιλάτε σε κάποιους ανθρώπους, ενώ περπατάτε και χρησιμοποιείτε τη γλώσσα του σώματος σας. Χαρείτε την εμπειρία.


Διαβάστε σχετικά: Ενισχύοντας τη φωνή της αλλαγής


Αυτό το πείραμα σκέψης ίσως αρχικά να σάς φαίνεται περίεργο και αστείο αλλά χρειάζεται να το δείτε το ως έναν διασκεδαστικό και δημιουργικό τρόπο να πειραματιστείτε με την εικόνα του εαυτού σας. Μοιάζει με τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά παίζουν υποδυόμενα διάφορους κοινωνικούς ρόλους καθώς αναπτύσσουν την αίσθηση του εαυτού και της ταυτότητά τους.

Επίσης, είναι πιθανό να ανακαλύψετε ότι αυτοί οι νέοι τρόποι με τους οποίους ενσαρκώνετε αυτή τη νέα ταυτότητα, σάς είναι πιο ταιριαστοί απ’ ότι περιμένατε. Ίσως ανακαλύψετε κάποιες κρυφές πτυχές του εαυτού σας που σάς ήταν άγνωστες.

Μην ξεχνάτε ότι ο βασικός σκοπός δεν είναι να γίνετε η αντίθετη εκδοχή του εαυτού σας, αλλά να αρχίσετε να ωθείτε το μυαλό σας σε νέες και διαφορετικές κατευθύνσεις και να δώσετε πρόσβαση στον εαυτό σας σε νέες δυνατότητες αυτο-ανάπτυξης.

Εάν μπορούσατε να επιτύχετε μόνο το 10% της γεμάτης αυτοπεποίθηση εκδοχής του εαυτού σας, σκεφτείτε το εύρος της αλλαγής θα μπορούσε να επιφέρει αυτό στη ζωή σας. Για να μπορέσετε όμως να κινηθείτε προς αυτήν την αλλαγή, θα πρέπει να είστε σε θέση να τη δείτε με τα μάτια του μυαλού σας. Εάν δεν είστε ανοιχτοί σε αυτή τη πιθανότητα του νέου σας εαυτού, τότε θα δυσκολευτείτε να τη μετατρέψετε σε πραγματικότητα.

Φανταστείτε ότι αυτή η αντίθετη εκδοχή του εαυτού σας μπορεί να είναι ένα σπουδαίο πρώτο βήμα για την έναρξη της αλλαγής του εαυτού σας.


Vas perk
Πηγή: theemotionmachine.com

Απόδοση: Βασιλική Πέρκα
Επιμέλεια: PsychologyNow.gr

 

Κάντε like στην σελίδα μας στο Facebook 
Ακολουθήστε μας στο Twitter 

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε το newsletter μας!

Βρείτε μας στα...