PsychologyNow Team

Ζητήστε από τα παιδιά "να βοηθούν" παρά να είναι "βοηθοί" για να ενισχύσετε την αποφασιστικότητά τους

Ζητήστε από τα παιδιά "να βοηθούν" παρά να είναι "βοηθοί" για να ενισχύσετε την αποφασιστικότητά τους

PsychologyNow Team
κοριτσάκι που σχεδιάζει καθισμένο στο σχολείο του

Ενισχύστε την αποφασιστικότητα και την επιμονή των παιδιών χρησιμοποιώντας τις σωστές λέξεις.


Η ενθάρρυνση των μικρών παιδιών να βοηθούν ενεργά αντί να τους ζητείται να είναι βοηθοί, μπορεί να συμβάλει στην ενδυνάμωση του χαρακτηριστικού της αποφασιστικότητας, καθώς έρχονται αντιμέτωπα στην εξέλιξή τους με καθημερινές προκλήσεις και αποτυχίες, σύμφωνα με νέα μελέτη των ψυχολόγων του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης.

Η ομάδα των ψυχολόγων διαπίστωσε ότι όταν κάνουμε χρήση ρημάτων για να μιλάμε για πράξεις, όπως η ενθάρρυνση των παιδιών να βοηθήσουν, να διαβάσουν και να ζωγραφίσουν, μπορεί να συμβάλουν στην αύξηση της ανθεκτικότητας μετά από οποιεσδήποτε αποτυχίες μπορεί να βιώσουν, αντί να γίνεται χρήση ουσιαστικών που μιλούν για ρόλους: για παράδειγμα, ζητώντας από αυτά να είναι βοηθοί, αναγνώστες ή καλλιτέχνες.

Τα ευρήματα, που δημοσιεύονται στο περιοδικό Child Development, διαφέρουν από τα αποτελέσματα μιας μελέτης του 2014 που υποστήριζε ότι το να ζητάς από τα παιδιά να είναι βοηθοί αντί να βοηθήσουν τα οδήγησε στη συνέχεια να βοηθήσουν περισσότερο.

Η διαφορά μεταξύ της έρευνας του 2014 και της νέας μελέτης είναι ότι στην τελευταία εξέτασαν τι συνέβη αφού τα παιδιά απέτυχαν σε διάφορες δράσεις τους, υπογραμμίζοντας το πώς η επιλογή μεταξύ ρήματος και ουσιαστικού συνδέεται με την αποφασιστικότητα των παιδιών.

Η νέα έρευνα δείχνει πώς τα λεπτά χαρακτηριστικά της γλώσσας μπορούν να διαμορφώσουν τη συμπεριφορά των παιδιών με τρόπους που δεν είχαν κατανοηθεί προηγουμένως, δήλωσαν οι ψυχολόγοι του NYU. Ειδικότερα, όταν χρησιμοποιείτε ρήματα για να μιλήσετε στα παιδιά για τη συμπεριφορά τους "όπως μπορείς να βοηθήσεις;" μπορεί να οδηγήσει σε περισσότερη αποφασιστικότητα μετά από αποτυχίες από τη χρήση ουσιαστικών που αφορούν σε ταυτότητες όπως για παράδειγμα, "μπορείς να είσαι ο βοηθός μου;"

Αυτή η έρευνα δείχνει πως όταν μιλάτε με τα παιδιά σχετικά με τις ενέργειες που μπορούν να αναλάβουν - σε αυτή την περίπτωση, ότι μπορούν να κάνουν χρήσιμα πράγματα - μπορεί να καλλιεργήσει σε αυτά την επιμονή τους μετά από αποτυχίες από ό,τι να τους μιλάμε για τους ρόλους που μπορούν να αναλάβουν, υποστηρίζουν οι ψυχολόγοι.


Πηγή: nyu.edu
Aπόδοση - Επιμέλεια: PsychologyNow.gr

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε το newsletter μας!

Βρείτε μας στα...