Φωτεινή Τσουκνίδα-Ανθουλάκη

Τηλεκπαίδευση και εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση στην εποχή της πανδημίας

Τηλεκπαίδευση και εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση στην εποχή της πανδημίας

Φωτεινή Τσουκνίδα-Ανθουλάκη
άνδρας εκπαιδεύεται εξ' αποστάσεως στην εποχή της πανδημίας
Image credit: Yasmina H / unsplash.com

Θέλει και αποκρυπτογράφηση η πανδημία με όρους ψυχής και αξιών….η απόσταση θα σημαίνει προστασία και η τηλε-παρουσία θα σημαίνει είμαι εδώ και σε νοιάζομαι! Για το τώρα και το μέλλον!


«Η εκπαίδευση είναι δύναμη που γιατρεύει την ψυχή» και «η παιδεία είναι δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους», υπογραμμίζει ο κλασσικός φιλόσοφος, Πλάτων.

Τηλεκπαίδευση και εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση: μορφές που η εκπαίδευση παίρνει προκειμένου να συνεισφέρει σε όλη την προσπάθεια προστασία της υγείας και της ζωής του πλανήτη.

Έχει ήλιο και δύναμη η  εξ’αποστάσεως εκπαίδευση που οι μαθητές όλων των βαθμίδων καλούνται να παρακολουθήσουν; Καλούμαστε να φωτίσουμε την δυναμική της τεχνολογίας, όχι γιατί μας επιβάλλεται, αλλά γιατί είναι ωφέλιμο να αξιοποιηθεί με συμμετοχή όλων.

Δάσκαλοι, γονείς και μαθητές καλούνται σε σύναψη μιας νέας «Φιλικής Συμμαχίας» που θα την ορίζει η αφοσίωση στις διαχρονικές αρχές που η παιδεία υπηρετεί αλλά ταυτόχρονα και θα αξιοποιεί τα μέσα που τώρα διαθέτει προκειμένου να έχει συνέχεια η μόρφωση  αλλά και η ψυχική υγεία των νέων.

Θα αξιοποιήσω δύο σημαντικές καταγραφές για να ενισχύσω την σπουδαιότητα της συνέργειας όλων αναφορικά με την εκπαίδευση των μαθητών εν μέσω πανδημίας.

Ο ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του κι όταν πια του έχει διευκολύνει το πέρασμα, αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί, ενθαρρύνοντας το μαθητή του να φτιάξει δικές του γέφυρες, σημείωνε ο Έλληνας λογοτέχνης, ποιητής και θεατρικός συγγραφέας, Ν. Καζαντζάκης.

Για να πλάσεις παιδιά, χρειάζεται να πλάσεις πρώτα τον εαυτό σου. Αλλιώς θα αναζητάς να τα πλάσεις μέσα από ζωώδεις ανάγκες ή από μοναξιά, ή για να μπαλώσεις τρύπες δικές σου. Το καθήκον σου σαν γονιός δεν είναι να παραγάγεις άλλον ένα εαυτό, αλλά κάτι υψηλότερο, μας τόνισε ο υπαρξιακός ψυχοθεραπευτής Irvin Yalom .

Θέλει, λοιπόν, υπομονή η γεφύρωση της  δια-ζώσης με την εξ’αποστάσεως εκπαίδευση που οι εκπαιδευτικοί έχουν σαν χρέος να υπηρετήσουν. Ας είναι ανθρώπινο το πρόσωπό τους στην οθόνη, ας έχει χαμόγελο, χιούμορ, παρότρυνση, όπως πραγματώνονταν στην πραγματική τάξη, όχι, ΑΚΟΜΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ. Να έχει χαρά η μορφή, ο λόγος και το παράδειγμά τους!


Διαβάστε σχετικά: Οδηγίες προς «τηλεκπαιδευόμενους» γονείς


Το σπουδαιότερο μήνυμα για τους νέους μας από τους παιδαγωγούς τους, στο εδώ και τώρα της μηχανής του χρόνου, η ενθάρρυνσή και προτροπή τους, ενώ βιώνεται ζωντανά το βάρος της απώλειας των όσων είχαμε, να δημιουργούν νέες δυνατότητες, νέες γέφυρες ροής και συνέχειας του μέλλοντος του κόσμου σε όλα τα επίπεδα.

Θέλει και την γαλήνη της ενότητας του ζευγαριού, των γονέων, το επίγειο ταξίδι του «πλάθω παιδιά –ανθρώπους» που θα οραματίζονται με το βλέμμα στραμμένο στα υψηλά και όχι στα άλυτα εσωτερικά θέματα, της διάσπασης, της παραίτησης, της έλλειψης νοήματος ζωής.

Θέλει και συνέργεια.

Θέλει και ελπίδα.

Θέλει και πίστη.

Θέλει και αποκρυπτογράφηση η πανδημία με όρους ψυχής και αξιών….η απόσταση θα σημαίνει προστασία και η τηλε-παρουσία θα σημαίνει είμαι εδώ και σε νοιάζομαι! Για το τώρα και το μέλλον!

Ας φωτίσουμε το καλό! Ανάσα και φάρμακο για την προάσπιση της ψυχικής και όχι μόνο υγείας!

Κάντε like στην σελίδα μας στο Facebook 
Ακολουθήστε μας στο Twitter 

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε το newsletter μας!

Βρείτε μας στα...