PsychologyNow Team

Κορωνοϊός: Πώς εξασφαλίζω Ψυχολογική Εγρήγορση και Ετοιμότητα χωρίς προπόνηση και αγώνες;

Κορωνοϊός: Πώς εξασφαλίζω Ψυχολογική Εγρήγορση και Ετοιμότητα χωρίς προπόνηση και αγώνες;

PsychologyNow Team
άντρας εξασφαλίζει Ψυχολογική Εγρήγορση και Ετοιμότητα χωρίς προπόνηση και αγώνες
Image credit: David Hellmann / unsplash.com

Η περίοδος που διανύουμε θέτει τους αθλητές εκτός προπονήσεων και αγώνων και ταυτόχρονα καλούνται να επιδείξουν υπευθυνότητα, μένοντας στο σπίτι τους (λειτουργώντας και ως πρότυπα για τον υπόλοιπο πληθυσμό!).


Η συγκεκριμένη περίοδος είναι δύσκολη και για τους αθλητές, καθώς βγαίνουν απ΄ τον ρυθμό τους και το καθημερινό πρόγραμμά τους. Ο Γιάννης Ζαρώτης (MSc-PhD, Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπευτής, Αθλητικός Ψυχολόγος) γράφει τα εξής:

Η περίοδος που διανύουμε θέτει τους αθλητές εκτός προπονήσεων και αγώνων και ταυτόχρονα καλούνται να επιδείξουν υπευθυνότητα, μένοντας στο σπίτι τους (λειτουργώντας και ως πρότυπα για τον υπόλοιπο πληθυσμό!).

Η συγκεκριμένη χρονική περίοδος εγείρει τους εξής προβληματισμούς:

  • Απώλεια ρυθμού λόγω έλλειψης προπονήσεων
  • Απώλεια συγκέντρωσης λόγω της διαφοροποίησης του καθημερινού προγράμματος
  • Απώλεια ψυχικής και πνευματικής εγρήγορσης και ετοιμότητας

Ωστόσο, το ζητούμενο είναι:

Η Πνευματική & Ψυχολογική Ετοιμότητα όταν θα επιστρέψεις!


Διαβάστε σχετικά: #Karantina στο σπίτι: 10 ιδέες για να περάσετε καλύτερα αυτές τις ημέρες


Τι δεν βοηθά:

  • Η παραπάνω από 2 ώρες την ημέρα χρήση του κινητού και των παιχνιδιών σε οθόνες (πνευματική αδράνεια!)
  • Η αλλαγή του προγράμματος ύπνου & ξεκούρασης (συνέχισε να ξυπνάς, να τρως και να ξεκουράζεσαι τις ίδιες ώρες)
  • Οι πολλές μετακινήσεις (απώλεια συγκέντρωσης) και οι συνεχείς έξοδοι
  • Η μη τήρηση του προγράμματος ατομικής προπόνησης (σωματική και πνευματική ανετοιμότητα)

Τι μπορώ να κάνω:

  • Η εφαρμογή του ατομικού προγράμματος προπόνησης που ανά περιπτώσεις έχει δοθεί θα βοηθήσει να παραμείνετε έτοιμοι τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά (ασκήσεις στο σπίτι ή σε περιβάλλον χωρίς διαπροσωπικές επαφές!)
  • Η δημιουργία καθημερινού προγράμματος θα σας βοηθήσει να παραμείνετε σε πρόγραμμα (σαν να είχατε προπόνηση!)
  • Η διατήρηση ίδιων συνηθειών σε ώρες ύπνου και ξεκούρασης θα βοηθήσει να μην αλλάξει η πνευματική σας ετοιμότητα

Δραστηριότητες που βοηθούν:

  • Παρακολούθηση αγώνων και σημειώσεις για στοιχεία που αφορούν σε εμένα
  • Καταγραφή στόχων εξέλιξης για τη συνέχεια της αγωνιστικής περιόδου
  • Φτιάξε ένα πλάνο με στοιχεία που μπορείς να βελτιώσεις όσο διάστημα θα είσαι εκτός καθημερινών προπονήσεων και αγώνων
  • Απολογισμός της έως τώρα περιόδου
  • Επιτραπέζια παιχνίδια (σκάκι κτλ)
  • Βιβλία (διατηρούν σε υψηλό επίπεδο την πνευματική λειτουργία και τη διαδικασία λήψης αποφάσεων)
  • Αθλητικού περιεχομένου βιβλία
  • Σελίδες στο διαδίκτυο που αναφέρονται σε αθλητικά θέματα
  • Αφιερώστε 1-2 ώρες ημερησίως για να ασχοληθείτε πνευματικά (διαβάζω ή βλέπω) με το άθλημά σας

Το άρθρο αναδημοσιεύεται από το fosonline.gr

Κάντε like στην σελίδα μας στο Facebook 
Ακολουθήστε μας στο Twitter 

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε το newsletter μας!

Βρείτε μας στα...