Ντενίζ Βεβζήογλου

Λέξεις έναντι Δράσης

Λέξεις έναντι Δράσης

Ντενίζ Βεβζήογλου
εικόνα μιας λέξης με λέξεις εσωτερικά

Oι λέξεις ή οι ενέργειες ενός ατόμου είναι πιο σημαντικές;


Έχω έναν ιδιαίτερα έξυπνο φίλο με απίστευτες γνώσεις σχετικά με την ιστορία και την πολιτική. Θα μπορούσε να γίνει εξαιρετικός καθηγητής, αλλά όταν ήταν 14 χρονών η γιαγιά του, του είπε ότι δεν είναι αυτός ένα άτομο κολεγίου. Το πίστεψε και τελικά δεν πήγε στο κολέγιο και ξόδεψε τη ζωή του δουλεύοντας σε διάφορες γραφειοκρατικές θέσεις. Σε μια άλλη φίλη μου, όταν ήταν 12 χρονών, ο αλκοολικός της πατέρας της είπε ότι είναι αρκετά υπέρβαρη για να γίνει γυμνάστρια. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, η φίλη μου ήταν άριστη στη γυμναστική. Μετά από αυτό το σχόλιο, έμεινε εκτός γυμναστικής και υπέφερε από νευρική ανορεξία για αρκετά χρόνια. Είχα δει φωτογραφίες της από εκείνη την ηλικία και σε καμία περίπτωση δεν ήταν υπέρβαρη. Ποιος ξέρει, τι προκάλεσε τον πατέρα της να κάνει μια τέτοια δήλωση. Το θέμα είναι ότι η φίλη μου ακόμα και σήμερα αντιμετωπίζει προβλήματα με την εικόνα του σώματος της.

Σε αρκετές περιστάσεις, ο πατέρας μου επαίνεσε τις γραφικές μου δυνατότητες, αλλά όταν του είπα ότι <<θέλω να γίνω συγγραφέας μόλις μεγαλώσω>> μου είπε ότι δεν θα κερδίζω χρήματα με αυτόν τον τρόπο. Αγαπάω την συγγραφή αλλά ήρθα σε σύγκρουση με το πάθος μου από τότε. Όταν κάποιος ο οποίος θεωρούμε ότι έχει εξουσία και μας λέει κάτι -καλό ή κακό- για τους εαυτούς μας, το αποδεχόμαστε και το κάνουμε ένα κομμάτι της εσωτερικής μας βάσης πεποιθήσεων. Αν είναι καλό, προχωράμε στην επιτυχία. Αν είναι κακό αποτυγχάνουμε ή αγωνιζόμαστε για να προχωρήσουμε παρακάτω. Υπάρχει κάποιο σημαντικό πρόσωπο στη ζωή σου που να σου έχει πει ότι είσαι άσχημος, ηλίθιος ή αδέξιος; Ή να σου έχει πει ότι είσαι ελκυστικός, έξυπνος ή κομψός; Οτιδήποτε και αν άκουσες, αν τη συγκεκριμένη περίοδο ήσουν παιδί πολύ πιθανόν να το αποδέχτηκες ως μια πραγματικότητα.

Οι λέξεις ή οι ετικέτες που μας δόθηκαν πολύ εύκολα μπορούν να χαρτογραφήσουν τις ζωές μας. Εναλλακτικά, υπάρχουν φορές που οι πράξεις μιλάνε πιο δυνατά από τα λόγια. Όταν μεγάλωνα πλουσιοπάροχα με τη μητέρα μου, μοίραζε λόγια αγάπης χωρίς όμως να συνοδεύονται από πράξεις. Ήταν περισσότερο αμελής παρά καταχρηστική αλλά στην ουσία ήταν και τα δύο. Είχα αφεθεί στη μοίρα μου, βάσει συμφερόντων της που επιδίωκε από μένα. Απαιτούσε να ανταποκρίνομαι στις ανάγκες της αλλά οι πράξεις μου ανταπέδιδαν σπάνια. Κατά τη διάρκεια των χρόνων, βρήκα τον εαυτό μου σε μια ερωτική σχέση ύστερα από τη σχέση που είχα με τη γυναίκα που μου μοίραζε λόγια αγάπης αποτυγχάνοντας να τις εκφράσει όμως με άλλους τρόπους. Αλίμονο, η εν λόγω σχέση δεν θα μπορούσε να διαρκέσει.

Ο Gary Chapman, συγγραφέας του The 5 Love Languages; The Secret to Love That Lasts, εξηγεί τους ανθρώπους που επικοινωνούν την αγάπη με διαφορετικούς τρόπους. Λέει ότι στο άτομο μπορεί να αρέσει η εμπειρία της αγάπης με έναν ή περισσότερους από τους τρόπους που ακολουθούν: Σωματική επαφή, ποιοτικός χρόνος, να λαμβάνει δώρα ή λόγια επιβεβαίωσης. Σύμφωνα με τον Chapman, όταν βρίσκεις την σημαντική γλώσσα έκφρασης της αγάπης του άλλου (δηλαδή το πως του αρέσει να του δείχνουν την αγάπη τους) τότε έχεις ανακαλύψει το κλειδί για να κάνεις να κρατήσει αυτή η σχέση. Ο ποιοτικός χρόνος είναι η αγαπημένη μου γλώσσα αλλά μου αρέσουν και τα υπόλοιπα εξίσου.

Πολύ συχνά, πολιορκούμαστε από τα λόγια των πολιτικών, όταν όμως εκλεγούν φαίνεται να ξεχνούν τις προεκλογικές τους υποσχέσεις. Αργότερα, φοβόμαστε να τους ψηφίζουμε ξανά και ξανά, επειδή  φοβόμαστε τα λόγια των ανταγωνιστών τους. Τους μαθαίνουμε ότι μόνο τα λόγια τους έχουν αξία οπότε συνεχίζουν να ζωγραφίζουν όμορφες εικόνες στα μυαλά μας με τα λόγια και μετά δεν κάνουν τίποτα για να τα πραγματοποιήσουν. Οι διαφημιστές από την άλλη, συνήθως εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους. Όσοι ασχολούνται, γνωρίζουν ότι δεν υπάρχει τίποτα σαν την καλή διαφήμιση που μπορεί να οδηγήσει ένα κακό προϊόν έξω από την αγορά. Τι σημαίνει αυτό: Μια αποτελεσματική διαφημιστική καμπάνια μπορεί να οδηγήσει αρκετό κόσμο στο να δοκιμάσει το προϊόν, αν όμως οι προσδοκίες που έχουν δημιουργηθεί για αυτό το προϊόν δεν ανταποκρίνονται στην διαφήμιση τότε αυτό το προϊόν θα αποτύχει γρήγορα.

Κάντε like στην σελίδα μας στο Facebook 
Ακολουθήστε μας στο Twitter 

Βρείτε μας στα...