PsychologyNow Team

Οι ετικέτες στα πακέτα τσιγάρων έχουν ψυχολογική επίδραση στους καπνιστές

Οι ετικέτες στα πακέτα τσιγάρων έχουν ψυχολογική επίδραση στους καπνιστές

PsychologyNow Team
εικόνα τσιγάρου που το σβήνουν

Οι ετικέτες που τοποθετούνται στις συσκευασίες των τσιγάρων και προειδοποιούν για τις βλαβερές συνέπειες που προκαλεί το κάπνισμα την υγεία, έχουν ψυχολογική επίδραση στη συμπεριφορά των καπνιστών, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.  


Η έρευνα που δημοσιεύθηκε από τον Αμερικανικό Ψυχολογικό Σύλλογο διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι μπορούν να επηρεαστούν από αυτές και να σκεφτούν να εγκαταλείψουν αυτή την συνήθεια, ακόμη και αν μέχρι ενός σημείου προσπαθούν να αποφύγουν να δουν τις ετικέτες.

Ειδικότερα οι εικόνες σε συνδυασμό με τα γραπτά κείμενα, βρέθηκαν να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές στο να προκαλούν την προσοχή των ανθρώπων και να τους ενθαρρύνουν να σταματήσουν το κάπνισμα, σε σύγκριση με τις ετικέτες που απεικονίζουν μόνο γραπτά κείμενα.

Ο Dr Hua-Hie Yong, από το Αντικαρκινικό Συμβούλιο της Βικτώριας στην Αυστραλία, δήλωσε: "Οι προειδοποιητικές ετικέτες διαφέρουν σημαντικά από χώρα σε χώρα, αλλά είναι σαφές ότι άπαξ και οι άνθρωποι βλέπουν τις ετικέτες, εμπλέκονται οι ίδιες ψυχολογικές και συναισθηματικές διεργασίες μέσα τους, οδηγώντας τους να σκεφτούν τη διακοπή του καπνίσματος".

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι αφού ο εντοπισμός των ετικετών μπορεί να είναι το πρώτο βήμα για να κάνει τους ανθρώπους να εξετάσουν τη διακοπή αυτής της συνήθειας, η χάραξη της πολιτικής σε ολόκληρο τον κόσμο θα πρέπει να επικεντρωθεί όχι μόνο στην ύπαρξη αυτών των ετικετών αλλά να βεβαιώσουν ότι είναι θα είναι μεγαλύτερες και θα περιέχουν γραφικές απεικονίσεις ή εικόνες.

Προσέθεσαν επίσης ότι αυτή η χάραξη πολιτικής θα πρέπει να υποστηρίζεται από ευρύτερες εκστρατείες στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, τα οποία θα μεταδίδουν τα ίδια μηνύματα σχετικά με τους κινδύνους του καπνίσματος.


Πηγή έρευνας: apa.org

Κάντε like στην σελίδα μας στο Facebook 
Ακολουθήστε μας στο Twitter 

Βρείτε μας στα...