PsychologyNow Team

Οι εργοδότες αυξάνουν την υποστήριξη για την ψυχική υγεία εν μέσω πανδημίας

Οι εργοδότες αυξάνουν την υποστήριξη για την ψυχική υγεία εν μέσω πανδημίας

PsychologyNow Team
εργαζόμενη δέχεται υποστήριξη απο τον εργοδότη για την ψυχική υγεία εν μέσω πανδημίας
Image credit: Amy Hirschi / unsplash.com

Οι μεγάλες επιχειρήσεις αυξάνουν τους πόρους για την ψυχική υγεία καθώς αναγνωρίζουν την πίεση που ασκεί η πανδημία στους εργαζόμενους.


Τα δύο τρίτα των εργαζομένων αναφέρουν ότι η κακή ψυχική υγεία τους οδήγησε σε μείωση της απόδοσής τους στην εργασία κατά τη διάρκεια της πανδημίας της COVID-19, ενώ το 40% των εργαζομένων δηλώνει ότι βιώνει εξουθένωση, σύμφωνα με μια έρευνα του οργανισμού παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας Lyra Health και του οργανισμού National Alliance of Healthcare Purchaser Coalitions.

Οι εργαζόμενοι μπορεί να εργάζονται ακατάπαυστα εν μέσω οικονομικής αβεβαιότητας, έχοντας ελάχιστες κοινωνικές διεξόδους, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να προσπαθούν να ανταπεξέλθουν στη φροντίδα των παιδιών, στερούμενοι κάθε διαχωρισμό μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής, αναφέρει η κλινική ψυχολόγος Δρ. Ρενέ Σνάιντερ, αντιπρόεδρος για την κλινική ποιότητα στον οργανισμό Lyra Health.

Εν τω μεταξύ, η εργασία από το σπίτι μπορεί να δυσκολέψει τους προϊστάμενους να εντοπίσουν τυχόν προβλήματα στην ψυχική υγεία σύμφωνα με τη Σνάιντερ. Όταν δουλεύαμε στο γραφείο, βλέπαμε καθημερινά ο ένας τον άλλον, ενώ τώρα δεν έχουμε το ίδιο είδος αλληλεπίδρασης. Οπότε, κάποιες φορές μπορεί να περάσει λίγος χρόνος προτού ο προϊστάμενος αντιληφθεί ότι κάτι δεν πάει καλά.

Η εστίαση στην ψυχική υγεία των εργαζομένων απασχολεί όλο και περισσότερο τις συζητήσεις για τους σημερινούς χώρους εργασίας.

Ακόμη και πριν την πανδημία, οι εργοδότες είχαν ήδη ξεκινήσει να μαθαίνουν πώς να είναι πιο προνοητικοί στον εντοπισμό συμπτωμάτων κατάθλιψης, άγχους και άλλων διαταραχών. Σχεδόν οι μισές από τις μεγάλες επιχειρήσεις εκπαιδεύουν τους διευθυντές τους να αναγνωρίζουν τέτοια ζητήματα και ένα επιπλέον 18% των επιχειρήσεων στην Αμερική σχεδιάζει να το εφαρμόσει μέσα στο 2021, όπως φάνηκε σε μια έρευνα του 2020 από το Business Group on Health. Επιπρόσθετα, το 54% των εργοδοτών σχεδιάζει να προσφέρει δωρεάν ή χαμηλού κόστους διαδικτυακές θεραπευτικές συνεδρίες μέσα στο 2021.

Τους τελευταίους μήνες, ολοένα και περισσότεροι εργοδότες επενδύουν σε εκπαιδευτικά λογισμικά και ψηφιακά εργαλεία για να διδάξουν τους διευθυντές πώς να αντιλαμβάνονται αδιόρατες και συχνά απομακρυσμένες ενδείξεις της δυσφορίας του εργαζόμενου, λέει η Άννα Ρίχτερ, RN, MBA, η οποία είναι μία από τους επικεφαλής της εταιρίας συμβούλων για την πρακτική διαχείρισης της υγείας του ανθρώπινου δυναμικού Βορείου Αμερικής Willis Towers Watson. Συνεχίζει λέγοντας: Η παροχή βοήθειας στον διευθυντή πρώτης γραμμής να αναπτύξει αυτές τις δεξιότητες πάρα πολύ σύντομα υπήρξε σαφής στόχος σαν αποτέλεσμα της πανδημίας.


Διαβάστε σχετικά: Μπορεί ο φόβος της επιτυχίας να αποτελέσει εμπόδιο στη ζωή μας;


Η Σνάιντερ εκθειάζει την απόφαση της Pinterest, που είναι πελάτης της Lyra Health, να προσφέρει πληρωμένη άδεια που σχετίζεται με τον COVID για να στηρίξει καλύτερα τις οικογένειες και αναφέρει: Οι εργαζόμενοι που μπορεί να είχαν χάσει την παιδική μέριμνα ή που φρόντιζαν κάποιον ασθενή στην οικογένεια μπορούν να εκμεταλλευτούν αυτό το σύστημα συναισθηματικής στήριξης για μέχρι και τέσσερις εβδομάδες.

Η Σνάιντερ και η Ρίχτερ πιστεύουν ότι αυτό το αυξημένο ενδιαφέρον για την ψυχική υγεία θα συνεχιστεί και μετά την πανδημία. Όπως λέει η Ρίχτερ: Τώρα σκεφτόμαστε τους υπαλλήλους μας ως ολοκληρωμένους ανθρώπους, όχι ως αυτό που κάνουν για τις 8 ή 10 ή 12 ώρες που είναι στη δουλειά. Τι δυσκολίες έχουν στο σπίτι, που μεταφέρουν στον χώρο εργασίας και αντιστρόφως;

Στρατηγικές που προωθούν την ευεξία στον εργασιακό χώρο

  • Εκπαίδευση των διευθυντών στον σχεδιασμό βιντεοκλήσεων με τους εργαζόμενους όποτε είναι εφικτό, για να εντοπίσουν τυχόν σημάδια άγχους ή άλλης συναισθηματικής πίεσης και όχι μόνο τηλεφωνική επικοινωνία.
  • Εκπαίδευση στην αναγνώριση ενδείξεων, όπως μια αλλαγή στην εργασιακή συμπεριφορά ή η μη τήρηση προθεσμιών και η μειωμένη απόδοση, ως πιθανών λόγων ανησυχίας, με τους προϊσταμένους να ρωτούν ευθέως και τακτικά τους εργαζόμενους πώς αισθάνονται.
  • Καθιέρωση ενός κεντρικού τμήματος υπηρεσιών ψυχικής υγείας που να μπορεί να κλείσει ακόμη και ραντεβού ώστε να μην χρειάζεται οι ίδιοι οι εργαζόμενοι να προβληματίζονται πού και πώς θα βρουν φροντίδα.
  • Αύξηση του αριθμού των επισκέψεων για την ψυχική υγεία που καλύπτει ο εργοδότης. Όπως αναφέρει η Σνάιντερ: Διαπιστώνουν ότι οι εργαζόμενοι χρειάζονται πραγματικά μια πλήρη φροντίδα.
  • Αναβολή των αξιολογήσεων απόδοσης ή αποφυγή σύνδεσης των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης με συνέπειες όπως η αμοιβή, λέει η Σνάιντερ, μια κίνηση που η ίδια επικροτεί. Κατά τη διάρκεια αυτής της πανδημίας, το επιπρόσθετο στρες δεν είναι αυτό που χρειαζόμαστε.
  • Προσφορά ημερών φροντίδας της ψυχικής υγείας, μια κίνηση που όλοι οι εργοδότες θα πρέπει να σκεφτούν αν δεν το κάνουν ήδη.

Έφη Μεσιτίδου
Πηγή

Απόδοση: Έφη Μεσιτίδου
Επιμέλεια: Ισμήνη Τσοχαλή, επιμελήτρια κειμένων

 

 

Κάντε like στην σελίδα μας στο Facebook 
Ακολουθήστε μας στο Twitter 

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε το newsletter μας!

Βρείτε μας στα...