PsychologyNow Team

Η Συχνή Παρακολούθηση της Προόδου σας Αυξάνει τις Πιθανότητες να Πετύχετε το Στόχο σας

Η Συχνή Παρακολούθηση της Προόδου σας Αυξάνει τις Πιθανότητες να Πετύχετε το Στόχο σας

PsychologyNow Team

Όσο πιο συχνά παρακολουθείτε την πρόοδό σας, στην προσπάθειά σας να πετύχετε ένα στόχο, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα ότι θα πετύχετε, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε από τον Αμερικανικό Ψυχολογικό Σύλλογο. Οι πιθανότητες επιτυχίας σας είναι ακόμα πιο υψηλές, αν αναφέρετε την πρόοδό σας δημόσια ή την καταγράφετε.


«Η παρακολούθηση  της πρόοδου του στόχου είναι μια κρίσιμη διαδικασία που μπαίνει στο παιχνίδι μεταξύ της ρύθμισης και της επίτευξης ενός στόχου, διασφαλίζοντας ότι οι στόχοι μετατρέπονται σε πράξη», είπε ο επικεφαλής συγγραφέας Benjamin Harkin, του Πανεπιστημίου του Sheffield. Η μελέτη δημοσιεύεται στο περιοδικό Psychological Bulletin ®. «Αυτή η κριτική υποδηλώνει ότι προτρέποντας το άτομο στην παρακολούθηση της προόδου του, βελτιώνεται η απόδοση της συμπεριφοράς και η πιθανότητα επίτευξης των στόχων ενός ατόμου».

Ο Harkin και οι συνάδελφοί του πραγματοποίησαν μια μετα-ανάλυση 138 μελετών, που περιελάμβανε 19.951 συμμετέχοντες, οι οποία εξέταζε την αποτελεσματικότητα μιας παρέμβασης ή θεραπείας, σχεδιασμένη για να παρακινήσει τους συμμετέχοντες να παρακολουθούν την πρόοδο του στόχου τους. Οι μελέτες επικεντρώθηκαν κυρίως σε προσωπικούς στόχους για την υγεία, όπως η απώλεια βάρους, η διακοπή του καπνίσματος, η αλλαγή στη διατροφή ή η μείωση της αρτηριακής πίεσης. Βρήκαν ότι, προτρέποντας τους συμμετέχοντες να παρακολουθούν την πρόοδό τους προς έναν στόχο, αύξησαν την πιθανότητα να πετύχουν αυτό το στόχο. Επιπλέον, όσο πιο συχνή ήταν η παρακολούθηση, τόσο μεγαλύτερη ήταν η πιθανότητα επιτυχίας.

Επιπλέον, οι ερευνητές διαπίστωσαν σημαντική επίδραση σε αυτές τις συμπεριφορές, προτρέποντας τους συμμετέχοντες να παρακολουθούν τις αλλαγές στη συμπεριφορά, αλλά όχι στον τελικό στόχο. Σε αντίθεση, η προτροπή προς τους συμμετέχοντες να παρακολουθούν την πρόοδο προς το τελικό στόχο, είχε σημαντική επίδραση στην έκβαση, αλλά όχι στη σχετική συμπεριφορά.

Για παράδειγμα, η προτροπή των ανθρώπων, που βρίσκονται σε πρόγραμμα απώλειας βάρους, να παρακολουθούν τακτικά το τι τρώνε, μπορεί να οδηγήσει σε μια αλλαγή στη διατροφή, αλλά δεν επιτυγχάνουν απαραίτητα τον τελικό στόχο της απώλειας βάρους. Όμως, η προτροπή να ζυγίζουν τακτικά τον εαυτό τους, μπορεί να οδηγήσει σε μια αλλαγή στο βάρος, αλλά όχι αναγκαστικά να αλλάξει τις σχετικές συμπεριφορές, όπως η παρακολούθηση του τι τρώνε ή αν ασκούνται.

«Η σημασία αυτού του ευρήματος είναι, ότι αν θέλετε να αλλάξετε τη διατροφή σας, τότε πρέπει να παρακολουθείτε τί τρώτε, αλλά αν θέλετε να χάσετε βάρος, τότε επικεντρωθείτε στην παρακολούθηση του βάρους σας», είπε ο Harkin.

Πρόσθετη ανάλυση αποκάλυψε ότι η παρακολούθηση της προόδου, είχε ακόμα μεγαλύτερη επίδραση εάν οι πληροφορίες καταγράφονταν ή να αναφέρονταν δημοσίως. «Για παράδειγμα, τα άτομα που ανήκουν σε ομάδες απώλειας βάρους όπου ζυγίζονται τακτικά μπροστά από τα άλλα μέλη, έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες για την επίτευξη των στόχων απώλειας βάρους τους», είπε ο Harkin.

«Τα ευρήματά μας είναι σημαντικά για εκείνους που ενδιαφέρονται για την αλλαγή της συμπεριφοράς τους και την επίτευξη των στόχων τους, καθώς και για εκείνους που θέλουν να τους βοηθήσουν, όπως τα προγράμματα απώλειας βάρους, υπηρεσίες χρηματοκοικονομικών συμβούλων ή προπονητές αθλημάτων», δήλωσε ο Harkin.

«Η προτροπή στα άτομα να παρακολουθούν την πρόοδό τους, μπορεί να τα βοηθήσει να επιτύχουν τους στόχους τους, αλλά ορισμένες μέθοδοι παρακολούθησης είναι καλύτερες από άλλες. Συγκεκριμένα, εμείς προτείνουμε ότι οι άνθρωποι πρέπει να ενθαρρύνονται να καταγράφουν, να εκθέτουν ή να δημοσιοποιούν ό, τι βρίσκουν, όταν αξιολογούν την πρόοδό τους», συμπλήρωσε.


Πηγή: apa.org

Κάντε like στην σελίδα μας στο Facebook 
Ακολουθήστε μας στο Twitter 

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε το newsletter μας!

Βρείτε μας στα...