PsychologyNow Team

Ο καφές μπορεί να μειώνει τον κίνδυνο για την εκδήλωση της νόσου του Αλτσχάιμερ

Ο καφές μπορεί να μειώνει τον κίνδυνο για την εκδήλωση της νόσου του Αλτσχάιμερ

PsychologyNow Team
γυναίκα μαθαίνει ότι ο καφές μπορεί να μειώνει τον κίνδυνο για την εκδήλωση της νόσου του Αλτσχάιμερ
Image credit: bruce mars / unsplash.com

Αν επιτρέπετε στον εαυτό σας μόνο έναν καφέ την ημέρα, η μελέτη δείχνει ότι ίσως θα ήταν καλύτερο να προσθέσετε ένα φλιτζάνι ακόμη.


Ως μέρος μιας έρευνας για τη γήρανση στην Αυστραλία, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Ίντιθ Κόουαν μελέτησαν το αν η κατανάλωση καφέ επηρέαζε τον ρυθμό της γνωστικής εξασθένισης σε περισσότερους από 200 Αυστραλούς, για πάνω από μια δεκαετία.

Η κύρια ερευνήτρια Δρ Σαμάνθα Γκάρντενερ είπε ότι τα αποτελέσματα έδειξαν μια συσχέτιση ανάμεσα στον καφέ και αρκετούς σημαντικούς δείκτες που συνδέονται με τη νόσο Αλτσχάιμερ.

Βρήκαμε ότι οι συμμετέχοντες χωρίς προβλήματα μνήμης και με υψηλότερη κατανάλωση καφέ στην αρχή της μελέτης είχαν χαμηλότερο κίνδυνο να κάνουν τη μετάβαση σε ήπια γνωστική βλάβη –η οποία συχνά προηγείται της νόσου Αλτσχάιμερ– ή να αναπτύξουν τη νόσο κατά τη διάρκεια της μελέτης, δήλωσε η ερευνήτρια.

Η μεγαλύτερη κατανάλωση καφέ είχε θετικά αποτελέσματα σε κάποιους τομείς γνωστικής λειτουργίας, ειδικά στην εκτελεστική λειτουργία, η οποία περιλαμβάνει τον σχεδιασμό, τον αυτοέλεγχο και την προσοχή. Επίσης, η υψηλότερη κατανάλωση καφέ φάνηκε να συνδέεται με την επιβράδυνση της συσσώρευσης αμυλοειδούς στον εγκέφαλο, μιας πρωτεΐνης που παίζει κύριο ρόλο στην ανάπτυξη της νόσου Αλτσχάιμερ.

Η Δρ Γκάρντενερ δήλωσε ότι, αν και χρειάζεται περαιτέρω έρευνα, η μελέτη είναι ενθαρρυντική, καθώς υποδεικνύει ότι η κατανάλωση καφέ είναι ένας εύκολος τρόπος για να βοηθήσουμε την καθυστέρηση της έναρξης της νόσου.


Διαβάστε σχετικά: Η εξέλιξη της νόσου του Αλτσχάιμερ στον εγκέφαλο αναπτύσσεται πολύ διαφορετικά από ό,τι νομίζαμε


Διπλός καφές

Αν επιτρέπετε στον εαυτό σας μόνο έναν καφέ την ημέρα, η μελέτη δείχνει ότι ίσως θα ήταν καλύτερο να προσθέσετε ένα φλιτζάνι ακόμη, αν και στην παρούσα μελέτη δεν καθορίστηκε ο μέγιστος αριθμός καφέδων την ημέρα που έχουν ευεργετικό αποτέλεσμα.

Αν το μέσο φλιτζάνι καφέ είναι 240 γραμμ., η αύξηση σε δύο φλιτζάνια την ημέρα θα μπορούσε δυνητικά να μειώσει τη γνωστική εξασθένιση κατά 8% μετά 18 μήνες. Θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει σε 5% μείωση της συσσώρευσης αμυλοειδούς στον εγκέφαλο στην ίδια χρονική περίοδο, είπε η Δρ Γκάρντενερ.

Η μελέτη δεν μπόρεσε να κάνει τη διαφοροποίηση ανάμεσα στον καφέ με ή χωρίς καφεΐνη, ούτε ανάμεσα στα οφέλη και στις συνέπειες του τρόπου προετοιμασίας του καφέ (μέθοδος παρασκευής, προσθήκη ζάχαρης ή γάλατος).

Οι ερευνητές χρειάζεται να προσδιορίσουν συγκεκριμένα ποια συστατικά του καφέ βρίσκονται πίσω από τα φαινομενικά θετικά αποτελέσματά του στην υγεία του εγκεφάλου. Αν και η καφεΐνη έχει συνδεθεί με τα αποτελέσματα, η αρχική έρευνα δείχνει ότι μπορεί να μην είναι ο μοναδικός παράγοντας που δυνητικά καθυστερεί τη νόσο Αλτσχάιμερ.

Η «ακατέργαστη» καφεΐνη είναι ένα παράγωγο προϊόν της εξαγωγής της καφεΐνης από τον καφέ και έχει φανεί εξίσου αποτελεσματική στο να προλαμβάνει μερικώς τα προβλήματα μνήμης σε ποντίκια. Άλλα συστατικά του καφέ, όπως η καφεστόλη, η καβεόλη και η χημική ένωση Eicosanoyl-5-hydroxytryptamide, έχει επίσης φανεί ότι επηρεάζουν τη γνωστική εξασθένιση σε ζώα σε διάφορες μελέτες.


Ism Tsox
Έρευνα: Samantha L. Gardener et al, Higher Coffee Consumption Is Associated With Slower Cognitive Decline and Less Cerebral Aβ-Amyloid Accumulation Over 126 Months: Data From the Australian Imaging, Biomarkers, and Lifestyle Study, Frontiers in Aging Neuroscience (2021).

Απόδοση - Επιμέλεια: Ισμήνη Τσοχαλή, επιμελήτρια κειμένων
Πηγή

 

*Απαγορεύεται ρητώς η αναπαραγωγή χωρίς προηγούμενη άδεια των υπευθύνων της ιστοσελίδας*

2. banner diafhmishs mypsychologist koino

Κάντε like στην σελίδα μας στο Facebook 
Ακολουθήστε μας στο Twitter 

Διαβαστε ακομη

Βρείτε μας στα...