Η Μεσογειακή διατροφή μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης άνοιας κατά 35%

Ενθαρρυντικά και εντυπωσιακά αποτελέσματα μόλις ανακοινώθηκαν στο International Alzheimer's Association που γίνεται αυτές τις ημέρες στο Λονδίνο.

Τα γεύματα από την ηλιόλουστη Μεσόγειο έχουν συνδεθεί με ισχυρότερα οστά, υγιέστερη καρδιαγγειακή λειτουργία και μακροβιότερα, μαζί με μειωμένο κίνδυνο για διαβήτη και υψηλή αρτηριακή πίεση.

Τώρα μπορείτε να προσθέσετε και τη μείωση του κινδύνου για την προσβολή από άνοια στον αυξανόμενο κατάλογο των λόγων που ακολουθούν τη μεσογειακή διατροφή.

Μία νέα έρευνα που παρουσιάστηκε στο συνέδριο της Διεθνούς Ένωσης Αλτσχάιμερ στο Λονδίνο αυτή την εβδομάδα, διαπίστωσε ότι οι υγιείς ηλικιωμένοι που ακολούθησαν τη μεσογειακή διατροφή, μείωσαν τον κίνδυνο άνοιας κατά το ένα τρίτο.

«Η κατανάλωση μιας υγιεινής διατροφής με βάση τα λαχανικά, συνδέεται με καλύτερη γνωστική λειτουργία και περίπου 30% έως 35% χαμηλότερο κίνδυνο γνωστικής εξασθένησης κατά τη διάρκεια της γήρανσης», δήλωσε η συγγραφέας της μελέτης Claire McEvoy, του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας, στη Σχολή Ιατρικής του Σαν Φρανσίσκο.

Η McEvoy τόνισε ότι επειδή η μελέτη διεξήχθη σε έναν εθνικό αντιπροσωπευτικό πληθυσμό μεγαλύτερης ηλικίας «τα ευρήματα είναι σχετικά με τον γενικό πληθυσμό».

«Η δραστηριότητα των γονιδίων μας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τέσσερις κύριους παράγοντες: τη διατροφή, την άσκηση, τον ύπνο και τη διαχείριση του στρες», δήλωσαν ερευνητές που βρίσκονται στο συνέδριο και δεν συμμετείχαν στην έρευνα. «Από αυτούς τους παράγοντες, ίσως η διατροφή να είναι πιο σημαντική».

Η μελέτη της McEvoy διερεύνησε τις διατροφικές συνήθειες περίπου 6.000 ηλικιωμένων κατοίκων των ΗΠΑμε μέσο όρο ηλικίας τα 68 χρόνια. Οι ερευνητές αφού έλαβαν υπόψιν τους την ηλικία, το φύλο, τη φυλή, το χαμηλό μορφωτικό επίπεδο, τον τρόπο ζωής και την υγεία - όπως η παχυσαρκία, η υπέρταση, ο διαβήτης, η σωματική αδράνεια - διαπίστωσαν ότι όσοι ακολούθησαν τη μεσογειακή διατροφή, είχαν 30 έως 35% χαμηλότερο κίνδυνο γνωστικής εξασθένησης.

Όσο περισσότεροι παρέμενανοι άνθρωποι σε αυτές τις διατροφικές συνήθειες, είπε η McEvoy, τόσο καλύτερη γνωστική λειτουργία παρουσίασαν.

Αυτοί που ακολούθησαν τη Μεσογειακή διατροφή με πιο χαλαρούς ρυθμούς, παρουσίασαν οφέλη αλλά με πολύ μικρότερο ποσοστό και έδειξαν 18% λιγότερες πιθανότητες εμφάνισης ενδείξεων γνωστικής εξασθένησης.

Πηγή: alz.org
Έρευνα: Journal of the American Geriatrics Society