PsychologyNow Team

Νέο είδος άσκησης ενισχύει τη γνωστική λειτουργία του εγκεφάλου και βελτιώνει την αρτηριακή πίεση

Νέο είδος άσκησης ενισχύει τη γνωστική λειτουργία του εγκεφάλου και βελτιώνει την αρτηριακή πίεση

PsychologyNow Team
άντρας και γυναίκα που κοιτάνε ψηλά με κλειστά μάτια

Μπορεί μία απλή σωματική άσκηση για 5 λεπτά τη μέρα χωρίς κόπο, να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής και να μας βοηθήσει να σκεφτόμαστε πιο καθαρά;


Τα αποτελέσματα μιας καινοτόμας κλινικής μελέτης η οποία δοκίμασε μία νέα τεχνική με την ονομασία Inspiratory Muscle Strenght Training (IMST), και που πρόσφατα παρουσιάστηκε στο συνέδριο Πειραματικής Βιολογίας του Ορλάντο, υποστηρίζουν πως αυτό είναι εφικτό.

Το IMST είναι βασικά μία προπόνηση ενδυνάμωσης για τους μυς με τους οποίους αναπνέουμε, υποστηρίζουν οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Κολοράντο. Είναι κάτι που μπορείτε να κάνετε εύκολα στο σπίτι ή στο γραφείο σας, χωρίς να πρέπει να αλλάξετε ρούχα, και που σε βάθος χρόνου φαίνεται να είναι μία πολύ ωφέλιμη τεχνική για την χαμηλή αρτηριακή πίεση και την γνωστική και φυσιολογική λειτουργία.

Η τεχνική, οποία αναπτύχθηκε την δεκαετία του 1980 ως μέσο απεξάρτησης των ασθενών από την μηχανική υποστήριξη αναπνοής. Αυτό που γίνεται στη συγκεκριμένη τεχνική είναι η δυναμική αναπνοή μέσω μίας εύχρηστης συσκευής χειρός, η οποία παρέχει αντίσταση, και η οποία αποτελεί ένα είδος άσκησης των αναπνευστικών μυών.

Κατά την διάρκεια της πρώιμης χρήσης σε ασθενείς με πνευμονικές παθήσεις, οι συμμετέχοντες πραγματοποίησαν καθημερινά μία αγωγή χαμηλής αντίστασης διάρκειας 30 λεπτών για να αυξήσουν την πνευμονική τους ικανότητα.

Ωστόσο, το 2016 ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Αριζόνα πραγματοποίησαν μία δοκιμή για να δουν αν μόνο 30 εισπνοές τη μέρα με μεγαλύτερη αντίσταση μπορεί να βοηθήσουν όσους υποφέρουν από άπνοια, οι οποίοι τείνουν να έχουν αδύναμους αναπνευστικούς μύες.

Εκτός από τον πιο ξεκούραστο ύπνο, οι συμμετέχοντες παρουσίασαν ένα απρόσμενο αποτέλεσμα μετά από έξι εβδομάδες: Η συστολική αρτηριακή τους πίεση τους έπεσε κατά 12 χιλιοστά της στήλης υδραργύρου. Πρόκειται για διπλάσια μείωση από αυτή που μπορεί να φέρει μια μορφή αερόβιας άσκησης και η φαρμακευτική αγωγή.

Αυτό το εύρημα μάς φάνηκε ιδιαίτερα ενδιαφέρον, δηλώνουν οι ερευνητές.

Η συστολική αρτηριακή πίεση, που σηματοδοτεί την πίεση στα αγγεία όταν χτυπά η καρδιά αυξάνεται σταδιακά με την ηλικία, οδηγώντας σε βλάβη στους ιστούς και σε υψηλότερο κίνδυνο καρδιακής προσβολής, γνωστικής εξασθένισης και νεφρικής βλάβης.

Στόχος μας είναι να αναπτύξουμε αποτελεσματικές και τεκμηριωμένες παρεμβάσεις για τους ενήλικες μέσης ηλικίας, δηλώνουν οι ερευνητές.

Τα προκαταρτικά αποτελέσματα δείχνουν ότι:

- Οι ερευνητές βρήκαν σημαντικές μειώσεις στην αρτηριακή πίεση και βελτιώσεις στη λειτουργία των μεγάλων αρτηριών.

- Στα τεστ κοπώσεως, οι συμμετέχοντες μπορούσαν να μείνουν στον διάδρομο περισσότερη ώρα και να διατηρούν τον καρδιακό τους ρυθμό και την κατανάλωση οξυγόνου σε χαμηλότερα επίπεδα κατά την διάρκεια της άσκησης.

- Οι συμμετέχοντες παρουσίασαν επίσης καλύτερη απόδοση σε ορισμένα τεστ γνωστικών λειτουργιών και μνήμης.


NasAtha

 

Πηγή: sciencedaily.com
Απόδοση: Νάσια Αντωνίου
Επιμέλεια: PsychologyNow.gr

 

Κάντε like στην σελίδα μας στο Facebook 
Ακολουθήστε μας στο Twitter 

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε το newsletter μας!

Βρείτε μας στα...